به گزارش پایگاه خبری ربیع،در فاصله چند روز تا برگزاری نمایشگاه MWC، کوالکام امروز مودم‌های پرسرعت جدیدی را با عنوانSnapdragon X24 معرفی کرد که می‌تواند برای گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها سرعت نقل و انتقال اطلاعات فوق سریعی را به ارمغان آورد. طبق اطلاعات منتشر شده از سوی کوالکام، این مودم اولین محصول در این رده است که می‌تواند در محدوده استاندارد Category 20 دسته‌ بندی شود. این کمپانی همچنین اعلام کرده است که مودم اسنپدراگون X24 از اولین تراشه‌ پردازش ۷ نانومتری تجاری سازی شده بهره می‌برد.

اگرچه تا دسترسی به این سرعت در گوشی‌های هوشمند فاصله زیادی در پیش است؛ اما مودم اسنپدراگون X24 دو برابر محصول پیشین کوالکام در این رده سرعت دارد. با این وجود بهبود سرعت دریافت و ارسال اطلاعات در گوشی‌های هوشمند می‌تواند منجر به بهبود کلی سرعت شود.

این مودم جدید کوالکام همچنین قدرت آن را دارد که به صورت همزمان با ارتباط به هفت اپراتور مختلف، اطلاعات را دریافت کند. جدیدترین مودم سامسونگ در رده اکسینوس، قابلیت ترکیب اطلاعات دریافتی از شش اپراتور را دارا بود. در حال حاضر پیشرفته‌ترین شبکه‌ مخابراتی در آمریکا قادر است اطلاعات را به صورت همزمان از حداکثر سه اپراتور دریافت کند. مودم اسنپدراگون X24همچنین قادر است با استفاده از فناوری ۴x4 MIMO به پنج اپراتور مختلف متصل شود و اطلاعات را از ۲۰ شبکه LTE مختلف جمع آوری کند. کوالکام اعلام کرده است با استفاده از این فناوری، این مودم قادر است به محدوده کاملی از باندهای مخابراتی فراهم شده توسط اپراتورها اتصال پیدا کند و عملکرد بسیار عالی را از خود به نمایش بگذارد.

با بهبود سرعت نقل و انتقال اطلاعات در ارتباط LTE، به نظر می‌رسد مودم اسنپدراگون X24 با هدف اتصال گوشی‌های هوشمند به شبکه‌های ۵G طراحی شده است. با توجه به اینکه محصولات پشتیبان از این شبکه مخابراتی قرار است در آینده نزدیک روانه بازار شوند تولید این مودم‌های قدرتمند از سوی کوالکام حرکتی حساب شده و معقول به شمار می‌رود. کمپانی سازنده اعلام کرده است که مودم اسنپدراگون X24 تا اواخر سال جاری میلادی در گوشی‌های هوشمند به کار گرفته می‌شود. انتظار می‌رود این مودم همراه با مودم Snapdragon X50 5G NR در تراشه‌های کوالکام مورد استفاده قرار بگیرد.