به گزارش پایگاه خبری ربیع،با توجه به اعلام نینتندو می‌توانیم در بازه‌ی انتهایی سال جاری میلادی، به طور همزمان به دو مینی کنسول دوست داشتنی NES Classic Edition و SNES Classic Edition دسترسی داشته باشیم.

نینتندو همان گونه که قول داده بود پس از یک وقفه‌ی تقریباً یک ساله باز هم کنسول NES Classic Edition را در دسترس علاقمندان قرار خواهد داد. این کمپانی تاریخ ۲۹ ژوئن را روز بازگشت این کنسول به قفسه فروشگاه‌ها اعلام کرده و این مسئله را با اعلانی در توییتر به اطلاع همه رسانده است. همچنین آن‌ها در توییتی اعلام کرده‌اند که:

انتظار می‌رود که این سیستم و SNES Classis Edition در بازه‌ی پایینی سال در دسترس قرار بگیرند

NES Classic Edition در بازگشت خود قیمت ۵۹.۹۹ دلاری خواهد داشت که دقیقاً برابر با قیمت عرضه‌ی آن در نوامبر ۲۰۱۶ است. همچنین فهرست بازی‌های روی کنسول هم تغییری نکرده است و می‌توانیم از بازی‌های کلاسیک روی آن به بازی‌هایی از قبیل Super Mario Bros، Donkey Kong و Pac-Man اشاره کنیم.

گفتنی است که نینتندو تولید کنسول NES Classic Edition را در آپریل ۲۰۱۷  و صرفاً چند ماه پس از در دسترس قرار گرفتن آن،‌ متوقف کرد و این گونه موجودی این کنسول در فروشگاه‌ها حتی با ارسال چند محموله‌ی جدید به سرعت به اتمام رسید.

با این حال آنان با تغییر اهداف خود در سپتامبر سال گذشته، اظهار کردند که دوباره NES Classic Edition را در شمارگان بیشتری در تابستان پیش‌رو منتشر خواهند کرد. با همه‌ی این‌ها SNES Classic Edition از زمان عرضه‌ی خود در سپتامبر ۲۰۱۷ همچنان به آسانی دردسترس قرار دارد و به همین خاطر در تابستان پیش‌رو مجموعه‌داران علاقمند می‌توانند به راحتی کلکسیون مینی کنسول‌های خود را با نمونه‌ی در راه کامل کنند.