به گزارش پایگاه خبری ربیع، رئیس کمیته امداد شهرستان مهریز گفت: طی ۹ ماهه امسال ۹۶ مورد تسهیلات اشتغال و همچنین ۱۹ مورد وام مجدد برای توسعه کار به جامعه هدف تحت حمایت اعطاشده است.

احمد ایزدی، با بیان این خبر اظهار داشت: طرح‌های شغلی ایجادشده در زمینه کشاورزی، دام‌پروری، قالی‌بافی، خدماتی، صنفی و صنعتی است، و طی ۹ ماهه امسال ۹۶ مورد تسهیلات اشتغال و ۱۹ مورد وام اشتغال مجدد با اعتباری بالغ بر سه میلیارد و ۶۷۰ میلیون تومان وام برای توسعه کار به جامعه هدف تحت حمایت پرداخت شده است

وی بابیان اینکه توانمندسازی و شکوفایی استعدادها و تأمین خوداتکایی نیازمندان و محرومان از مهم‌ترین اهداف کمیته امداد است، افزود: فراهم‌سازی زمینه لازم برای ایجاد اشتغال پایدار و جلوگیری از وابستگی آن‌ها به این نهاد از مهم‌ترین اهداف پرداخت تسهیلات به مددجویان است.

ایزدی تصریح کرد: طی همین مدت ۸۰ نفر از متقاضیان طرح‌های اشتغال‌زایی در دوره‌های آموزشی شرکت کردند و مهارت‌های شغلی لازم را فراگرفتند.

وی با تأکید بر اهمیت ایجاد اشتغال پایدار و راه‌اندازی مراکز تولید برای دستیابی به توانمندی و خودکفایی اقتصادی، گفت: اجرای طرح‌های اشتغال‌زا از طریق راهبری شغلی با استفاده از تجربه شرکت‌های کارآفرینی و موفق درزمینه‌ی اشتغال یا مشاغل خانگی در دستور کار این نهاد قرار دارد.