به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس از البرز، محمدباقر مقدسی مسؤول ستاد دیه استان البرز شامگاه دوشنبه در آئین گلریزان زندانیان جرائم غیر عمد در جمع خبرنگاران گفت: ماه مبارک رمضان سال جاری کمک ۲۰ میلیارد ریالی خیرین را برای زندانیان جرائم غیرعمد استان البرز در پی داشت.

مسؤول ستاد دیه استان البرز به کمک ۱۲ میلیارد ریالی خیرین این استان برای آزادی زندانیان جرائم غیر عمد اشاره کرد و افزود: مبلغ ۸۰۰ میلیون تومان طی برگزاری جشن گلریزان در شهرستان های فردیس و ساوجبلاغ جمع آوری شده است که با مبلغ جمع شده می توانیم ۸۰ تا ۱۰۰ نفر از زندانیان جرائم غیر عمد در استان البرز را آزاد کنیم و به آغوش خانواده بازگردانیم.

مقدسی به ارائه دستورالعمل قوه قضاییه برای معضل زندانیان مهریه اشاره کرد و ادامه داد: با توجه به توصیه های مراجع تقلید و فرهنگسازی های جامعه انتظار می رود در سال جاری تعداد زندانیان مهریه کاهش یابد.

وی از آزادی ۱۴۸ زندانی مهریه در یکسال گذشته خبر داد و افزود: ۲۰۰ زندانی مالی نیز در سال گذشته توسط خیرین آزاد شدند.

مسؤول ستاد دیه البرز با بیان اینکه در نظر گرفتن مهریه معقول توسط خانواده ها و زوجین به کاهش آمار زندانیان مهریه کمک خواهد کرد گفت: انتظار می رود مجلس در این زمینه قانون جدیدی مصوب کند.

وی به تصویب قانون بیمه شخص ثالث توسط مجلس اشاره کرد و افزود: طی این قانون مصوب هیأت شاهدیم که هیچ زندانی بدهکار دیه تصادف در زندان ها وجود ندارد.

انتهای پیام/پ/۱۱۰۲/ب/۳