به گزارش پایگاه خبری ربیع، “عبدالرضا آقاخانی” در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) و همچنین تبریک به مناسبت ایام گرامی داشت دهه فجر و جشن ۴۰ سالگی انقلاب اسلامی، یکی از دغدغه های مهم پلیس را وضعیت رانندگی برخی از راکبان موتورسیکلت دانست و گفت:عدم رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی منجر به افزایش تلفات در حوادث رانندگی می شود که در این رابطه و با توجه به اهمیت موضوع، پلیس راهور استان برنامه هایی برای بهمن ماه سال جاری در دستور کار خود قرار داده که شامل تذکر به رانندگان متخلف و همچنین عابران برای عبور و مرور از خطوط عابر پیاده است.

فرمانده انتظامی استان قم اظهار داشت : قم یکی از قطب های تولید دام در کشور است بنابراین هرگونه نقل و انتقال دام بایستی با مجوز رسمی صورت بگیرد که در این زمینه ناجا با تمام توان کار خود را آغاز کرده است.

وی با بیان این که شانزدهم بهمن ماه، ۲ مرکز نیروی انتظامی که پیشتر وعده داده شده بود افتتاح می شود، این مراکز شامل ستاد فرماندهی انتظامی شهرستان قم و پایگاه دوم پلیس آگاهی برای توسعه چتر امنیتی و در راستای توجه به مردم داری، ارتباط مستمر با مردم و پیشگیری از وقوع جرایم برشمرد و افزود: در سه ماهه اول سال ۹۸ شاهد افتتاح ۳ مقر انتظامی و تا پایان سال ۹۸ نیز ۲۲ مقر پلیس در استان افتتاح و راه اندازی خواهد شد.

سردار آقاخانی در ادامه به کشفیات پلیس قم در حوزه فضای سایبری اشاره کرد و گفت: در دی ماه سال جاری کشف جرایم سایبری نیز ۲۵ درصد افزایش یافته است.

وی با اشاره به انهدام ۵۰ باند و شبکه پیچیده سارقان ، بیشترین سرقت ها را شامل دکل های مخابراتی، احشام، مغازه هایی با شیشه های سکوریت، باطری های خودرو و سرقت منزل دانست که متهمان دستگیر شده به ۱۰۰ فقره سرقت اعتراف کرده اند.

فرمانده انتظامی استان قم در خصوص کشفیات مبارزه با قاچاق کالا، گفت: در دی ماه ۳۱ هزار و ۷۰۰ لیتر گازوئیل، ۶۰۰ عدد فیوز صنعتی، ۱۶۰ عدد رایانه و لپ تاپ، ۲۰ هزار ساعت مچی، ۲ هزار لنز چشمی، ۲۷۶ هزار پاکت انواع سیگار قاچاق و احشام کشف که ارزش اقتصادی آن برابر نظر کارشناسان ۳۳ میلیارد و ۶۱۰ میلیون ریال برآورد شده است.

سردار آقاخانی در حوزه مبارزه با موادمخدر نیز با بیان این که کشف هروئین در مدت مذکور ۱۹۵ درصد و تریاک ۶۴ درصد افزایش داشته، به انهدام ۶ باند تهیه و توزیع موادمخدر اشاره کرد و گفت: دستگیری قاچاقچیان در دی ماه امسال ۳۲ درصد، توزیع کنندگان ۱۳ درصد، نگه دارندگان ۱۲ درصد و معتادان ۸ درصد و در مجموع ۱۱ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است.

وی گفت: در بخش دوایر مشاوره و مددکاری کلانتری ها یک هزار و ۷۶۴ نفر مراجعه کننده و طی ۱۰ماهه سال جاری ۱۳ هزار نفر از خدمات مشاوره ای پلیس بهره مند شده اند.