به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس، به نقل از گاردین، یک دلال آثار هنری ۶ اثر از «دی کونینگ» نقاش شهیر را درون یک گنجه قفل شده کشف کرد.

«دیوید کیلِن» محتویات یک گنجه را به قیمت ۱۵ هزار دلار خرید سپس آثاری از نقاشان بزرگ دنیا داخل آن کشف کرد. در سال ۲۰۱۵  آثاری از دی‌کونینگ و جکسون پولاک به قیمت ۵۰۰ میلیون دلار فروخته شد.

دیوید کیلِن که یک نمایشگاه آثار هنری در چلسی دارد به نیویورک پست گفت که یکی از آثار نقاش مدرنیست سویسی آلمانی اوایل قرن بیستم «پل کلی» را نیز پیدا کرده است.

شهرت دی‌کونینگ باعث شده که پول‌های هنگفتی بابت آثار این هنرمند پرداخت شود. در پاییز سال ۲۰۱۵ یک میلیاردر با نام کن گریفین مبلغ ۵۰۰ میلیون دلار(۳۵۰ میلیون پوند) برای یک نقاشی از دی‌کونینگ و یک اثر از استاد اکسپرسیونیست آبستره «جکسون پولاک» پرداخت کرد. در سال ۲۰۱۶ یک تک کار از دی‌کونینگ که در دهه ۷۰ میلادی توسط دی‌کونینگ خلق شده بود به مبلغ ۶۶ میلیون و ۳۰۰ هزار دلار در یک حراجی به فروش رسید.

دیوید کیلِن گفت که سال گذشته در هوهوکوس نیوجرسی یک قفسه قفل شده را همراه با محتویاتش خریداری کرده است. او گفت که از این خریدی که انجام داده خیلی انتظار نداشته است و تلقی‌اش این بوده که محتویات داخل آن بیشتر شامل اشیاء بلااستفاده باشند لیکن زمانیکه آن را باز می‌کند با تابلوهای نقاش بزرگ «دی‌کونینگ» مواجه می‌شود.

ابتدا تلقی می‌شود که آنها آثاری پرینت و کپی شده باشند زیرا امضایی هم روی آنها موجود نبود همچنین بنیاد آثار دی‌کونینگ در منهتن نیز در مورد اصالت آنها نظر نمی‌دهد تا اینکه خود آقای کیلن یک متخصص را به کار می‌گیرد تا اصالت آثار مشخص شود. لارنس کاستانا که برای رایلی و دی‌کونینگ و همسرش کار می‌کرده آثار را می بیند و در مورد آنها نظر می دهد و اصالت آنها را تایید می‌کند و می‌گوید:”به عقیده من این تابلوها متعلق به دی‌کونینگ است و کوچک‌ترین شکی در این مورد وجود ندارد”.

او در مورد این آثار افزود:”این تابلوها را دی‌کونینگ در اواخر دهه ۷۰ میلادی و در ایست همپتون خلق کرده است. اما در آن زمان به اندازه امروز ارزش مادی نداشتند. الان سلایق تغییر کرده و همچنین نگاه منتقدین”.

در حراجی ماه نوامبر سال ۲۰۱۶ که توسط کریستی برگزار شد، تابلویی بدون عنوان از دی‌کونینگ به خریداری گمنام به مبلغ ۶۶ میلیون و ۳۰۰ هزار دلار فروخته شد.

کیلِن در مورد فروش این تابلوهای تازه کشف شده گفت:”قصد دارم این تابلوهای نقاشی را ابتدا در همین سشنبه به نمایش عموم بگذارم و در فصل پاییز هم آن‌ها را به فروش خواهم رساند. زندگی سراسر اکتشافات فوق‌العاده است. من غرامتم را پرداخته‌ام و اکنون آماده‌ام تا به عضویت باشگاه ثروتمندان میلیون دلاری بپیوندم”.

انتهای پیام/