به گزارش پایگاه خبری ربیع،سردار خلیل واعظی عصر دوشنبه در حاشیه نشست تخصصی بررسی جرائم سایبری حوزه بانکداری الکترونیک اظهار داشت: در راستای نقابله با جرایم مختلف تلاش‌های خوبی صورت گرفته است و به موفقیت‌های خوبی دست یافته‌ایم.

وی اضافه کرد: کشفیات جرایم نقش بسیار مهمی در ایجاد رضایت‌مندی بین مردم دارد و به همین منظور تلاش می‌شود که همه جرایم واقع‌شده کشف شوند و به جرایم نیز در سریع‌ترین زمان رسیدگی شود.

فرمانده انتظامی استان بوشهر خاطرنشان کرد: با تغییرات صورت گرفته در فناوری و ظهور رسانه‌ها و تکنولوژی‌های جدید شاهد تغییراتی در حوزه فضای مجازی هستیم و جرایم این حوزه نیز نسبت به قبل افزایش یافته است.

وی با اشاره به تعداد بالای افراد استفاده کننده از فضای مجازی، تصریح کرد: با تلاش‌های پلیس فتای استان بوشهر میزان کشفیات جرایم مربوط به فضای مجاری ۱۰۰ درصد بوده است و این در حالی است که محل وقوع برخی جرایم خارج از استان بوده است.

سردار واعظی گفت: نشست تخصصی بررسی جرائم سایبری حوزه بانکداری الکترونیک با حضور پلیس فتا و دستگاه قضا به منظور تبادل نظر و هماهنگی لازم با حضور قضات متخصص رسیدگی به جرائم فضای مجازی و کارشناسان پلیس فتا برگزار شده است.

وی تاکید کرد: افزایش سرعت رسیدگی به پرونده‌های جرایم مربوط به فضای مجازی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و تلاش داریم تا با اتخاذ تدابیر مناسب شاهد رسیدگی بهتر و سریعتر به این پرونده‌ها باشیم.