به گزارش پایگاه خبری ربیع، احمد رضا رئیس زاده اظهار داشت: با توجه به مصرف بهینه آب در کشت گلخانه ای و افزایش بهره وری و ارتقا کیفی محصولات امسال این کشت را سرلوحه کار خود قرار دادیم.

وی بیان داشت: در همین راستا تا پایان سال شهرک گلخانه ای را در خمینی شهر احداث می کنیم که در این شهرک ۱۸ واحد گلخانه دیده شده است که از فارغ التحصیلان رشته کشاورزی در این شهرک به منظور افزایش ضریب اشتغال استفاده می شود.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی اصفهان اظهار کرد: بیش از دو هزار و ۲۵۰ اصل نهال سالم و استاندارد برای گسترش فضای سبز آماده تولید است.

وی به بهره برداری از ۳۲ پروژه جهاد کشاورزی در حوزه کشت گلخانه ای در سال جاری اشاره و اعلام کرد: با بهره برداری از این پروژه ها ۲۰۱ فرصت شغلی جدید ایجاد می شود.

رئیس زاده افزود: برای این پروژه ها ۱۷۴ میلیارد ریال بودجه در نظر گرفته شده است که ۷۷ میلیارد ریال آن به صورت کمک تسهیلاتی دولت از صندوق توسعه ملی پرداخت می شود.

اشتغالزایی برای ۲۵۴ نفر توسط صنایع تبدیلی در اصفهان

مدیر صنایع تبدیلی و غذایی جهاد کشاورزی استان اصفهان نیز در این نشست با اشاره به اینکه از ۲۶۰ پروژه قابل بهره برداری در ایام الله دهه فجر، ۱۱ پروژه مربوط به صنایع تبدیلی است، ادامه داد: با بهره برداری از ۱۱ پروژه برای ۲۵۴ نفر اشتغالزایی صورت می گیرد.

منصور قماشی اضافه کرد: احداث کشتارگاه های مرغ، صنایع تولید خوراک طیور، میوه خشک، پودرهای خوراکی نظیر قهوه و انواع غذاهای آماده از دیگر پروژه های صنایع تبدیلی است.

انتهای پیام/۲۰۷/نصیری