به گزارش پایگاه خبری ربیع،حمید یزدانی مدیرکل میراث فرهنگی این استان امروز شنبه ۲ شهریورماه با اعلام این خبر گفت: اداره کل میراث فرهنگی قم در طول یک سال گذشته با جذب ۲۰ میلیارد و ۴۲۰ میلیون تومان در  بخش سرمایه گذاری صنعت گردشگری توانست در سطح کشور رتبه  نخست را کسب کند.

یزدانی ضمن تشکر از بهرام سرمست، استاندار و مهرداد غضنفری، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم گفت: مشکلات متعددی در خصوص دریافت و بررسی اسناد متقاضیان در بانکها  وجود داشت که با این همه موفق به جذب ۲۰ میلیارد و ۴۲۰ میلیون تومان اعتبار در صنعت گردشگری شدیم.

مدیرکل میراث فرهنگی استان قم اظهار امیدواری کرد: در سال ۱۳۹۸ در صدد هستیم با مساعدت استاندار و معاون امور اقتصادی استانداری و روسای بانکهای عامل استان  با رفع مشکلات جذب اعتبارات  بتوانیم حداکثر مبلغ درخواستی متقاضیان را برای پرداخت، اجرایی کنیم.

او با بیان اینکه سند توسعه استان قم بر محور گردشگری است افزود:  گردشگری جایگاه زیادی در رونق اقتصادی و اشتغال زایی دارد از این رو جذب اعتبار در حوزه سرمایه گذاری نقش  بسیار موثری در توسعه استان خواهد داشت.

یزدانی با بیان اینکه زیر ساخت های گردشگری قم به توسعه نیاز دارد افزود: برای بهبود کیفیت و خدمت رسانی مطلوب  به زائران و مسافران نیازمند تعامل با سایر دستگاه های اجرایی هستیم.