به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس از بجنورد، حجت‌الاسلام‌والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه بجنورد با اشاره به سالروز ولادت پیامبر اسلام و امام صادق اظهار کرد: پیامبر اسلام بنا و پایه اسلام را برقرار کرد و طی آن تمام ائمه از امام علی(ع) تا امام حسن عسکری(ع) در طول ۲۵۰ سال به ادامه راه نبوت و رسالت پیغمبر پرداختند.

وی در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه مرکز خراسان شمالی با اشاره به اهمیت مبارزه با فساد اخلاقی، سیاسی و اقتصادی در بیانیه گام دوم انقلاب تصریح کرد: در هر جامعه‌ای باید با هرکدام از این فسادها که نوعی توده چرکین برای حکومت و نظام محسوب می‌شوند مبارزه کرد.

امام‌جمعه بجنورد با تأکید بر لزوم فساد زدایی و اجرای عدالت در جامعه افزود: ایجاد عدالت و مبارزه با فساد لازم و ملزوم یکدیگر در جامعه هستند و برای رعایت شدن حقوق مردم باید فساد را از بین برد تا امکانات به عدالت در جامعه تقسیم شود.

وی با اشاره به اینکه نباید بیت‌المال به مال البیت افرادی خاص در جامعه تبدیل شود، ادامه داد: جریان مبارزه با فساد در کشور جدی‌تر از گذشته شده و همراه با خوشحالی، شاکر خداوندیم زیرا می‌بینیم که دانه‌درشت‌های فساد در تور عدالت و مبارزه با مفسدان افتاده‌اند.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی در ادامه خاطرنشان کرد: رئیس قوه قضاییه فضای مبارزه با فساد در کشور را ایجاد کرده و این اقدامات نیز در حوزه عدالت اسلامی قرار می‌گیرد.

وی عکس‌العمل‌ها برابر مبارزه با فساد را باید خارج از نگاه جناحی و رابطه دانست و تصریح کرد: با فساد موجود در هر اسم و ژنی باید برخورد کرد و باید مسئولان نیز طرفدار حق و عدالت و اجرای آن را تشویق کنند.

خطیب جمعه بجنورد در انتها نسبت به لزوم رعایت انصاف از سوی کسبه تأکید کرد: در دوران جنگ اقتصادی قرار داریم و کسبه انصاف را پیشه کار خود کرده تا با گذر از شرایط موجود مانع از شاد شدن دشمنان نظام و انقلاب شویم.

انتهای پیام/و