به گزارش پایگاه خبری ربیع، کره شمالی، کشوری با ویژگی‌های عجیب است. با روی کارآمدن ترامپ، لفاظی‌های کره شمالی و ترامپ اوج گرفتند؛ به طوری که انتظار می‌رود در روز دست‌کم یک خبر از رودررویی کلامی آمریکا و کره شمالی دیده شود.
کره‌ شمالی ازجمله کشورهایی است که شورای حقوق بشر سازمان ملل، انتقادات شدیدی به نقض حقوق بشر در آن دارد. قوانین سخت‌گیرانه و مجازات‌های شدیدی در این کشور وجود دارد. با وجود این باید گفت کره شمالی با لجبازی و اصرارش بر داشتن انرژی هسته‌ای و ساخت سلاح‌های هسته‌ای جدید، روند یکه‌تازی آمریکا را با فراز و نشیب‌هایی همراه کرده است.
نکته حائز اهمیت اینکه کره شمالی سبب شد تا روی دیگر سیاست پیشرفته آمریکا رو شود. آمریکا همواره بر تأسیس سیاست‌ها و روش‌های جدید در این علم تأکید دارد، اما با لفاظی‌های آمریکا سیاستی بی‌ادبانه متبلور شد. شاید تنها راه باقی‌مانده در رویارویی با کره شمالی همین سیاست لفاظانه باشد یا شاید چون آمریکا دیگر توان مقابله با سلاح‌های هسته‌ای این کشور را ندارد، سیاست گستاخانه را به کار برده است.
حتی با وجود سیاست گستاخانه، رویکرد ترامپ در قبال تهدید هسته‌ای کره شمالی شکست خورده است. خود رئیس‌جمهور هم آشکارا به این موضوع اعتراف کرده است. این برنامه امروز آن‌قدر پیشرفت کرده و به مرز خطرناک رسیده است که در حال حاضر کره شمالی تعداد ۲۱ فروند سلاح هسته‌ای و تعدادی هم موشک برای حمل این ادوات دارد.
«خوزه آنتونیو اخیدو»، دکتر علوم سیاسی گفت که در عرصه سیاست و روابط بین‌الملل «سلاح‌های اتمی به عنوان وزنه‌ای مهم در دیپلماسی جهانی استفاده می‌شوند»؛ بدین معنا سلاح اتمی به دارنده آن اجازه می‌دهد تا در مناسبات خود با همسایگانش به تهدید روی آورد؛ حال آنکه از آن استفاده نیز نمی‌کند.
باید گفت فارغ از خطرات بازی هسته‌ای لجبازی کره «کیم جونگ اون»، تابوی تهدیدآمیزی آمریکا را شکست.
به نظر نگارنده این شکست آمریکا به جهان مرکز- پیرامون کمک کرد تا در بعضی اصول تردید کند. تردید، منشأ تحول است.