به گزارش پایگاه خبری ربیع، همانطور که روند برگزاری انتخابات تحت قانون های زیادی است، تبلیغات انتخاباتی هم قوانین خاص خود را دارد که به روشنی چگونگی تبلیغات نامزدها را مشخص می کند.

جدای از این مسائل چندی پیش غلامحسین کرباسچی در اصفهان صدای اعتراض مردم شهید پرور اصفهان را بلند کرد و به شهدای مدافع حرم توهین کرد. در این بین نظرات حجت الاسلام احمد سالک، نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی و رئیس هیئت نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی استان اصفهان را جویا شدیم.

ارزیابی شما از روند تبلیغات نامزدهای انتخاباتی چیست؟

ما دو بحث اساسی داریم. یک بحث تبلیغاتی است که در زمان معین قانونی داریم که نامزدها می توانند از آن استفاده کنند. گروه دومی هستند که تبلیغات زودهنگام دارند و دادگستری موظف است اگر تبلیغات خارج از زمان صورت بگیرد، برخورد قانونی با آن ها صورت بدهد.

مسئله دوم که قابل توجه است این است که در مسیر تبلیغات باید از هر گونه اسراف جلوگیری کنند و در راستای قانون حرکت کنند.

اگر نامزدها تبلیغات زود هنگام در فضای مجازی داشته باشند به چه صورت است؟

از هر ابزاری که استفاده کنند مشمول همین قانون می شوند. اگر خارج از زمان کار را شروع کرده باشند، تخلف محسوب می شود.

برخی کانال های تلگرامی از سوی هواداران تشکیل می شود. در این موارد قانون چه می گوید؟

وقتی از هر کسی تبلیغاتی شود، همان شخص مطرح است و تفاوتی نمی کند.

نظر شما درباره اظهارات غلامحسین کرباسچی در اصفهان چیست؟

شخصیت آقای کرباسچی و سوابق ایشان مشخص است. شخصیت ثابتی از وی سراغ نداریم. حتی به طرفداران خودشان هم در سال ۸۸ رحم نکردند و کرباسچی در یکی از ستادهای جریان فتنه بود.

حرف های بی ربطی از دهان وی در اصفهان بیرون آمده که توهین بزرگی به مردم شریف اصفهان است؛ چرا که مردم اصفهان در دفاع مقدس و در دفاع از حریم اهل بیت(ع) پیشتاز بوده و هستند. آقایان فکر می کنند با این حرف ها از قشر خاکستری می توانند رأی جمع کنند که خلاف استواری و مقاومت مردمی است.

این گناه نابخشودنی است و دادگاه باید با قاطعیت با وی برخورد کند که ضعف در این مسئله میدان دادن به دشمنان است. کرباسچی حرفی را علیه نظام مطرح کرد که از حلقوم استعمار و اسکتبار بیرون آمده و این فرد با این صحبتی که کرد، مُبلّغ رسانه های بیگانه است.

نامزدها وعده هایی می دهند که عملیاتی نیست؟ مردم باید چگونه تمیز دهند؟

مردم شریف ما آگاه و با بصیرت هستند. بعد از حدود چهار سال آقای روحانی می گوید می خواهیم کمیته اشتغال تشکیل بدهیم و از طرفی می گویند آمار بیکاری بالاست و از طرفی هم می گویند اشتغال ایجاد کردیم.

حرف های آقای جهانگیری هم همه را ناراحت کرده است که جز حرکت تبلیغاتی سیاسی اصلاح طلبی بیش نیست.

وعده داده اند که مسئله اقتصادی را با برجام و پسا برجام حل می کنیم. نه تنها نتوانستند بلکه رکود مدیریت شده نیابتی هنوز پابرجاست. در معیشت مردم مشکل حل نشده است.

رهبری فرمودند زمان آغاز اجرا از اوباما کتبی بگیرید که تحریم ها رفع می شود و این کار را نکردند و حرف رهبری را گوش ندادند و تحریم ها هم زیاد تر شد و ترامپ گفت تحریم ها باقی می ماند تا ببینیم رئیس جمهور آینده کیست.

غربی ها انسان هایی دروغ گو و بدعهدی هستند. مسئولین هم تمام مسائل داخل کشور را با برجام گره زدند و اقتصاد مقاومتی را اجرا نکردند.

انتهای پیام/شریفی