به گزارش پایگاه خبری ربیع، استاندار یزد، در آئین بزرگداشت روز کتاب، کتاب‌خوانی و کتابدار، گفت: کتابخانه مرکزی یزد تا پایان امسال راه اندازی می‌شود

محمدعلی طالبی در آئین بزرگداشت روز کتاب، کتاب‌خوانی و کتابدار که در محل سالن دانشکده حضرت رقیه (س) یزد برگزار شد با اشاره به اینکه از چند جهت میزبانی این نشست برای ما اهمیت دارد اظهارداشت: این میزبانی یک کار ارزنده‌ای است که به مناسبت روز کتاب و کتاب‌خوانی و کتابدار میزبان آن هستیم و خارج از مرکز برگزار شدن آن توجهی است که به ظرفیت‌های فرهنگی استان‌های مختلف صورت می‌گیرد و تمرکززدایی از برگزاری مراسمات در مرکز است که در برگزاری رویدادها به آن نیاز داریم

وی بابیان اینکه ایران یکی از کشورهایی است که عمده فعالیت‌های فرهنگی در مرکز برگزار می‌شود افزود: امیدوارهستیم که توجه به ظرفیت‌های استان‌ها و مخصوصاً استان‌های فرهنگی و اجتماعی مانند یزد موردتوجه دست‌اندرکاران در مرکز باشد.

طالبی تصریح کرد: در حال حاضر در استان کتاب پای ثابت بسیاری از فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی و حتی فعالیت‌های اداری شده و یک محوریت خوبی را در این برنامه‌ها به دست آورده و ما بانام و عنوان کتاب فعالیت‌های خوبی را در بخش غیردولتی شاهد بودیم.

استاندار یزد انجام فعالیت‌های اجتماع‌محور، راه‌اندازی کتاب‌فروشی‌های متعدد در سطح استان، افتتاح کتابخانه مرکزی تا پایان سال و ایجاد یک رقابت بسیار خوب در فعالیت‌های فرهنگی ازجمله فعالیت‌هایی عنوان کرد که در استان به‌واسطه انتخاب یزد به‌عنوان پایتخت کتاب ایران برگزار شده است.

وی به برنامه‌های بسیار خوب از سوی دستگاه‌های فرهنگی یزد در سال‌های جاری در استان اشاره کرد و گفت: استان یزد نماینده ایران در نمایشگاه فرانکفورت بود که در این بخش نیز فعالیت‌های اثربخشی صورت گرفت.

طالبی افزود: افتخار می‌کنیم در سالی که به نام پایتخت کتاب ایران نام‌گذاری شده در بسیاری از شاخص‌های کتاب‌خوانی جز رتبه‌های نخست در کشور هستیم و این بخشی از ظرفیت‌های فرهنگی و اجتماعی استان یزد است.

وی در پایان با اشاره به تکمیل کتابخانه مرکزی یزد، گفت: این کتابخانه تا پایان امسال تجهیز و راه اندازی خواهد شد و مردم عزیز یزد می‌توانند از آن استفاده کنند.