به گزارش پایگاه خبری ربیع، همزمان با فرارسیدن ایام دهه فجر انقلاب اسلامی سه عنوان برنامه از سوی امور کتابخانه‌ها و سالن‌های مطالعه سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان برگزار می‌شود.

نمایشگاه “انقلاب اسلامی در آیینه کتاب”، مسابقه “زندگینامه نویسی شهدای اصفهانی انقلاب اسلامی” و “چهل تیتر” عناوین سه برنامه‌ای است که همزمان با فرارسیدن ایام دهه فجر انقلاب اسلامی از سوی امور کتابخانه‌ها و سالن‌های مطالعه سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان برگزار می‌شود.

رییس اداره امور کتابخانه‌ها و سالن‌های مطالعه سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان با اعلام این خبر گفت: کتاب، روزنامه، مجله و به طور کلی منابع مکتوب به عنوان ابزارهای مهمی در جهت ثبت و ضبط وقایع تاریخی و انتقال صحیح و بدون تحریف آنها به نسل‌های بعدی محسوب می‌شود و در این زمینه نقش موثری دارد.

او تاکید کرد: به همین دلیل نیز همزمان با فرراسیدن چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، سه ویژه برنامه از سوی امور کتابخانه‌ها و سالن‌های مطالعه سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان تدارک دیده شده است.

او درباره نمایشگاه “انقلاب اسلامی در آیینه کتاب” گفت: این نمایشگاه کتاب از ۱۲ تا ۲۲ بهمن ماه همه روزه از ساعت ۸ تا ۱۸:۳۰ در سالن امانات کتاب کتابخانه مرکزی شهرداری اصفهان برگزار می‌شود و به ارائه کتاب‌های مرتبط با موضوع انقلاب اسلامی می‌پردازد.

او  با اشاره به برگزاری مسابقه زندگینامه نویسی و ارسال آثار از ۱۲ تا ۲۲ بهمن، افزود: این برنامه با رویکرد پرداختن به زندگی شهدای اصفهانی انقلاب ویژه نوجوانان و به همت کتابخانه اختصاصی نوجوان برگزار می‌شود .

وی درباره برگزاری نمایشگاه “چهل تیتر” نیز گفت: تیتر به عنوان اثرگذارترین بخش از یک مطلب در رسانه‌ها و مطبوعات شناخته می‌شود و طبعاً این بخش از مطالب در روزنامه‌ها و مجلات هر زمان، گویای وضعیت موجود جامعه از حیث سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و … است.

او اضافه کرد: در این نمایشگاه تیتر مجلات و روزنامه‌های مربوط به اوایل دوران انقلاب و درباره انقلاب از ۱۳ تا ۱۸ بهمن صبح و عصر در گالری شماره یک کتابخانه مرکزی در معرض تماشای بازدیدکنندگان قرار می‌گیرد.