به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس از کرج، جمشید شنبه‌زاده، معاون پژوهشی دانشگاه خوارزمی با بیان اینکه این دانشگاه به زیرساخت‌های فیزیکی در حوزه پژوهش نیاز دارد که زمینه‌ساز ارتباط بیشتر دانشگاه با جامعه باشد، گفت: به طرحی در این زمینه دست یافته‌ایم که زیرساخت‌ها در آن به‌گونه‌ای تدوین شده‌اند که به‌صورت عملیاتی بتوان ارتباط دانشگاه با صنعت و جامعه را افزایش داد.

بهسازی زیرساخت‌ها در مراکز رشد دانشگاه

معاون پژوهشی دانشگاه خوارزمی از انجام چهار پروژه در این زمینه خبر داد و افزود: یکی از آن‌ها بهسازی زیرساخت‌ها در مراکز رشد دانشگاه به ویژه در مراکز تهران است؛ ساختمان مرکز رشد چهار طبقه است که برای بهسازی آن را از حالت سنتی خارج کرده و زمینه فعالیت مراکز رشد را به صورت بهینه در آن فراهم کرده‌ایم که مراحل بازسازی این مرکز از ابتدای مهر آغاز شده و تا اواخر آذرماه به پایان می‌رسد.

وی بیان کرد: امکان فعالیت ۲۰۰ تا ۳۰۰ نفر از پژوهشگران و افراد خلاق دارای ایده در حوزه‌های مختلف در این مرکز فراهم می‌شود و دانشجویان و اعضای هیأت علمی دانشگاه خوارزمی می‌توانند در این مرکز مستقر شوند و به پرورش ایده خود بپردازند.

تبدیل کتابخانه دانشگاه به زیست‌بوم پژوهشی

شنبه‌زاده پروژه دیگر معاونت پژوهشی این دانشگاه را توسعه کتابخانه دانشگاه در کرج عنوان کرد و ادامه داد: کتابخانه هفت هزار مترمربعی در سال ۹۵ تأسیس شده و امکانات نسبتا خوبی در آن وجود دارد که حدود سه هزار متر از فضای آن به‌عنوان سالن مطالعه کتابخانه مورد استفاده قرار می‌گیرد. بنا داریم هفت هزار مترمربع را به‌صورت زیست‌بوم کتابخانه درآوریم تا دانشجویان، اعضای هیأت علمی و حتی شهروندان کرجی بتوانند از این مکان استفاده کنند.

وی با بیان اینکه بنا داریم سالن‌های ۴۰۰ مترمربعی مطالعه در این کتابخانه ایجاد کنیم، افزود: این سالن‌ها به‌صورت مجزا برای دختران و پسران دانشجو ساخته می‌شود و سعی می‌کنیم فضایی مناسب برای مطالعه باشد. انبار‌ها و سالن‌های کتاب نیز در طبقات اول و همکف قرار می‌گیرند تا دانشجویان به منابع فیزیکی و الکترونیکی دسترسی آسان داشته باشند.

رساله‌ها و پایان‌نامه‌ها الکترونیکی می‌شوند

معاون پژوهشی دانشگاه خوارزمی با اشاره به افزایش منابع الکترونیکی دانشگاه اظهار کرد: در حال الکترونیکی‌کردن بخش‌های زیادی از رساله‌ها و پایان‌نامه‌ها هستیم که دانشجویان و اعضای هیأت علمی بتوانند از هرجایی به این منابع دسترسی داشته باشند.

وی از احداث سالن‌های متعدد با ظرفیت‌های مختلف در کتابخانه دانشگاه خبر داد و گفت: این سالن‌ها با ظرفیت‌های کمتر از ۵۰ نفر تا بیشتر از ۱۰۰ نفر طراحی شده‌اند و به برگزاری نشست‌های علمی و صنفی دانشجویان و اعضای هیأت علمی دانشگاه اختصاص خواهند یافت. انجمن‌های علمی و شرکت‌های مختلف نیز می‌توانند در این سالن‌ها جلساتی برای آشنایی دانشجویان با صنایع و تولید برگزار کنند.

انتهای پیام/س