به گزارش پایگاه خبری ربیع، ۸۸ درصد افزایش تماس های مردمی با نیروی انتظامی

سرهنگ علی پور کاوه فرمانده انتظامی کاشان در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن تایید مطلب فوق اظهار داشت که طی ۶ ماه اول سال جاری ۵۹ هزارو ۳۷۰ مورد تماس تلفنی داشته ایم و ۱۱۵۷ پرونده در حوزه های مختلف در کلانتری های شهرستان تشکیل که خوشبختانه با حضور مشاورین مختلف ۹۴۷ پرونده از تخلفات مختلف منجر به صلح و سازش گردیده است

کشف   ۶۲۶ کیلو انواع مواد مخدر

 علی پور کاوه که بمناسبت   هفته نیروی انتظامی با خبرنگاران به گفتگو نشست با  اشاره به کشف ۲۵۷ کیلو مواد مخدر در شش ماهه اول سال گذشته، کشفیات مواد مخدر در شش ماهه اول سال جاری را ۶۲۶ کیلوگرم اعلام کرد و گفت: این مقدار مواد کشف شده  در شش ماهه اول امسال نسبت به شش ماهه مشابه سال گذشته  ۱۴۳  در صد رشد داشته است.

 وی افزود: شناسایی، برخورد و دستگیری قاچاقچیان، تهیه‌کنندگان و توزیع‌کنندگان مواد مخدر امسال به نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۸ درصد و دستگیر شدگان مصرف‌کنندگان مواد مخدر  نیز ۱۲ درصد افزایش یافته است.

به گفته وی، ۱۲ درصد از مصرف‌کنندگان بیکار، ۳۴ درصد متاهل، ۱۵ درصد زیر دیپلم و ۱۲۰ درصد نیز دارای تحصیلات عالیه   هستند.

سرهنگ پور کاوه  یاد آور شد: تاکنون ۳۱ مرحله از طرح ظفر در سال جاری با هدف برخورد با معتادان، سارقان و اراذل و اوباش به اجرا درآمده و ۹۴ نفر سارق حرفه‌ای شناسایی و دستگیر شدند.

 افزایش ۱۶۷ درصدی پرونده های اقتصادی

سرهنگ علی پورکاوه

 با اشاره به افزایش پرونده‌های مربوط به حوزه اقتصادی گفت در این حوزه  ۱۶۷ درصد افزایش و در مسائل اجتماعی ۳۸ درصد افزایش داشته ایم  و لی در حوزه مسائل اخلاقی ۲۷ درصد کاهش نشان می‌دهد.

فرمانده انتظامی شهرستان ویژه کاشان با بیان اینکه کشف دزدی‌ها در شهرستان کاشان پنج درصد افزایش یافته اضافه کرد: دزدی موتورسیکلت ۳۹ در صد افزایش داشته اما پیشگیری از وقوع دزدی سه درصد و دزدی از داخل خودرو و کیف‌قاپی ۲۷ درصد کاهش یافته است.

افزایش صد در صدی کشفیات کالای قاچاق

پورکاوه در ادامه از کشف افزون‌بر ۲۰ میلیارد ریال کالای قاچاق در نیمه نخست امسال خبر داد و گفت: این رقم به نسبت مدت مشابه سال گذشته که ۱۱ میلیارد ریال بود، ۱۰۰ درصد افزایش نشان می‌دهد.

وی  کالاهای قاچاق شده را به ترتیب لوازم آرایشی، پوشاک و لوازم خانگی برشمرد و تصریح کرد: در این رابطه ۷۲ نفر شناسایی و دستگیر شدند.

 

فرمانده انتظامی کاشان همچنین به کاهش ۳۵ درصدی تصادف‌های فوتی برون شهری و کاهش ۶ درصدی تصادف‌های درون شهری به نسبت ۶ ماهه نخست سال گذشته اشاره کرد و افزود: تصادف‌های جرحی درون شهری و برون شهری در این مدت به ترتیب ۴۵ و ۲۹ درصد رشد داشته است.

در پایان این نشست خبری پورکاوه  از کلیه دستگاههای مربوطه و شهروندان کاشانی که با این نیرو همکاری می کنند تا سطح جرایم مختلف را کاهش دهند قدردانی نمود و اذعان داشت که این همکاری برای پیش برد اهداف همچنان ادامه داشته باشد .

ابراهیم قربانی