به گزارش پایگاه خبری ربیع، رییس کل دادگستری استان تهران روز چهارشنبه در گردهمایی رؤسای کل، معاونان اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری ها و دادستان های استان ها با ارائه گزارشی از عملکرد دادگستری تهران در بحث آسیب های اجتماعی ، افزود: استان تهران در زمینه اعتیاد بهترین کارنامه را ارائه کرده است.
غلامحسین اسماعیلی با بیان اینکه این معتادان متجاهر به اردوگاه‌ های ماده ۱۶ معرفی شده است، اظهار کرد: سازمان بهزیستی پنج هزار تن از این ١٢ هزار معتاد متجاهر را به دلیل بیمار بودن نپذیرفت. وی خاطرنشان کرد: ٩٠ درصد معتادان متجاهر جمع آوری شده و به خاطر نبود برنامه های مراقبتی، متاسفانه بعد از آزادی به چرخه اعتیاد بر می گردند که این امر نشانگر این است که زحمات نتیجه لازم را نداشته است.

** کاهش ۴ درصدی طلاق در استان تهران
اسماعیلی درباره دیگر اقدامات این حوزه قضایی در زمینه طلاق، گفت: در بحث طلاق ، واجدان شرایط احصا شدند و دوره‌های ویژه آموزشی برای آنان برگزار شد.
وی ادامه داد: در سطح شهر تهران مراکز مشاوره‌ای که مورد تایید، مورد استفاده قرار می گیرد.
رییس کل دادگستری تهران با بیان کاهش ۴ درصدی پرونده طلاق در استان تهران، توفیقات استان های دیگر در این زمینه را بیشتر عنوان کرد.
اسماعیلی اقدامات و تعالیمی که درحال حاضر انجام می شود را دیر هنگام دانست و گفت: آموزش ها و مشاوره ها باید قبل از طلاق و حتی قبل از ازدواج انجام شود.
وی با بیان اینکه در سال ۹۵ شاهد کاهش ۱۰ درصدی پرونده‌های دعاوی خانواده بودیم، افزود: تقریبا ۵۰ هزار پرونده در سال ۹۵ کاهش یافت.
به گزارش ایرنا، گردهمایی یک روزه رؤسای کل، معاونان اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری ها و دادستان های استان ها با محوریت آسیب های اجتماعی و تخلف و جرایم انتخاباتی امروز چهارشنبه در اردوگاه شهید باهنر و با حضور حجت الاسلام غلامحسین محسنی اژه ای معاون اول قوه قضاییه، محمدباقر الفت معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم و حجت الاسلام جعفر منتظری دادستان کل کشور برگزار شد.

منبع: ایرنا/۲۰۶