به گزارش پایگاه خبری ربیع،عباس ذاکریان با اشاره به افزایش ترافیک هسته مرکزی شهر قم اظهار کرد: حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س)، برخی کاربری‌های مهم مثل مراکز حوزوی علمیه، بازار و … در مرکز ثقل شهر قرار دارد و همین موضوع موجب شده تا بیشتر سفرهای زیارتی، تجاری، آموزشی و … به هسته مرکزی شهر متمرکز شود و ترافیک را تشدید کند.

وی ادامه داد: در حال حاضر تمام خطوط اتوبوسرانی و حتی تاکسیرانی ما از هسته مرکزی شهر عبور می‌کنند که این مسئله نیز در کنار موارد فوق دست به دست هم دادند تا ترافیک‌ها بیشتر شود.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم اضافه کرد: اگر ایجاد محدودیت‌هایی از نظر مکانی و زمانی امور مرکز شهر نداشته باشیم، طبیعتا نمی‌توان راهکاری برای حل مشکل ترافیک داشت و به همین دلیل برنامه‌هایی برای تغییر بعضی از شیوه‌های حمل و نقل عمومی، مثلا تغییر مسیر خطوط اتوبوسرانی که ضرورتی به حضور در هسته مرکزی شهر ندارند، در نظر داریم.

ذاکریان با بیان اینکه در ورود تاکسی‌ها به هسته مرکزی شهر نیز محدودیت‌هایی ایجاد خواهیم کرد، گفت: علاوه بر اتوبوسرانی، ساماندهی خطوط تاکسیرانی را نیز در دستور کار قرار دادیم و قصد داریم نیاز به تاکسی و حمل و نقل عمومی را به شیوه صحیح ساماندهی کنیم.

وی یادآور شد: ایستگاه‌هایی برای تاکسی‌های دربستی جانمایی خواهیم کرد که با انجام این اقدامات، ترافیک هسته مرکزی شهر کاهش پیدا می‌کند.