به گزارش پایگاه خبری ربیع، سید دانیال محبی در شورای معادن استان افزود: معادن استان دارای ظرفیت های ارزشمند و نهفته ای است که بهره برداری صحیح از آنها گامی در راستای پیشرفت و توسعه منطقه خواهد بود .

وی افزود: برای رسیدن به این هدف باید کارگروهی متشکل از محیط زیست، صنعت و معدن و سایر دستگاه‌های دست اندر کار با ارائه راهکارهای لازم در خصوص فعالیت های اکتشافی موارد را جمع ‌بندی و برای تصمیم گیری نهایی به شورای معادن سیستان و بلوچستان اعلام کنند .

استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به مسائل و موانع زیست محیطی معادن شناسایی شده در استان، خاطرنشان کرد: نباید بگذاریم کار متوقف شود بلکه مدیران مربوطه پس از مطالعه دقیق و کارشناسی لازم در این نشست ها با قدرت و به درستی تصمیم گیری کنند.

وی گفت: باید شرایط به گونه ای رقم بخورد که بتوان برای پیشرفت و توسعه استان گام برداشت، مدیران باید نقدپذیر باشند و جایگاه کنونی خود را ابدی تصور نکنند، خدمت به مردم را سرلوحه کارها و برنامه های خود قرار دهند و کم کاری نکنند.

محبی افزود: مسئولان امر و شرکت ایمیدرو با برنامه ای مشخص و توجه به محیط زیست برای اکتشاف های معدنی اقدام کنند تا از ظرفیت موجود بتوان بهره لازم را برد.

وی اظهار کرد: به نظر می رسد دولت نیز به عنوان نظام حاکمیتی چندان تمایلی به سپردن کارها به بخش خصوصی ندارد.

استاندار ادامه داد: باید با تشکیل یک کارگروه تخصصی در قسمت معادن و ارائه راهکارهای عملی به دنبال رفع مشکلات این حوزه باشیم و از گره خوردن کارها جلوگیری کنیم تا مسئولان کشوری هم نظر مثبت تری نسبت به این موضوع داشته باشند.

محبی گفت: مسئولان شرکت ایمیدرو می توانند با نگاهی ویژه به مکران، با توجه به موقعیت ممتاز آن اقدامات خوبی در این منطقه انجام دهند.

وی بیان کرد: کمیته توسعه معادن استان باید فعال شود و مصوبات آن با کیفیت کارساز بودن به منظور رفع مشکلات این حوزه دنبال شود، زیرا سیستان و بلوچستان با توجه به ظرفیت های عظیم معدنی که در دل خود جای داده است، با برنامه ریزی درست از چشم انداز خوبی برخوردار است و اگر قرار است بر وسعت اکتشافات آن افزوده شود باید بهره بیشتری برد تا از این ظرفیت عظیم بتوان اشتغال پایدار ایجاد کرد.