به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس از بجنورد ، دکتر محمدرضا خباز در این نشست اظهار داشت: کشور ما در حوزه‌های مختلف مانند انرژی هسته‌ای، سلول‌های بنیادی و تسلیحات نظامی موفقیت‌های فراوانی را کسب کرده اما در برخی حوزه‌ها دچار عقب‌ماندگی است که باید با انجام کارهای پژوهشی جبران شود.

وی افزود: دغدغه دانشگاه‌ها و واحدهای تولیدی ما باید ورود فارغ‌التحصیلان به بازار کار و جذب نیروی انسانی آموزش‌دیده باشد که تحقق این هدف مستلزم ارتباط بیشتر دانشگاه‌ها و واحدهای تولیدی است.

استاندار خراسان شمالی ادامه داد: هفته پژوهش و فناوری فرصت مناسبی برای تشویق و ترغیب نسل جوان به امر پژوهش است و باید پژوهش از سطوح ابتدایی برای دانش آموزان شروع شود تا در ادامه نگاه آنان به امر پژوهش به‌عنوان یک تکلیف باشد.

خباز افزود: آیین‌نامه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برای نحوه برگزاری هفته پژوهش ابلاغ و روسای چهار کمیته مشخص‌شده است و بنا بر نیاز استان سه کمیته جدید اطلاع‌رسانی و تبلیغات، نظارت و ارزیابی و جشنواره دانشجویی اضافه شد که با توجه به تولی گری صداوسیمای استان برای کمیته اطلاع‌رسانی و تبلیغات می‌توانیم از این ظرفیت برای اطلاع‌رسانی بهتر و بیشتر به مردم بهره‌مند شویم.
انتهای پیام/