به گزارش پایگاه خبری ربیع،این شرکت چند هفته ای با اخبار خود در زمینه کارت گرافیک جدید صدر اخبار را به خود اختصاص داده است و به نظر می رسد که این کمپانی به زودی در سری جدید GeForce RTX 2080 در روز دوشنبه رو نمایی خواهد کرد.

این شرکت همیشه بعد از نسخه پایه از نسخه Ti (تیتانیومی) که قدرتمند ترین نوع آن محسوب می شود رونمایی می کند اما این شرکت روز دوشنبه قصد دارد که هر دو کارت گرافیک خود رونمایی کند.

در خبرهای اخیر از ویژگی های این کارت گرافیک پرده برداری شده است و گفته شده کارت گرافیک نوع RTX 2080 TI دارای مموری GDDR6 11 گیگابایتی و هسته ی ۴۳۵۲ CUDA است.این یعنی هسته کارت گرافیک جدید حدود ۲۰ درصد قوی تر مدل ۳۵۸۴ CUDA کنونی و به طور کلی ۷۰ درصد قوی تر از مدل GTX 1080 است.هنوز از میزان سرعت این قطعه خبرهایی منتشر نشده است ولی گفته شده این کارت گرافیک ها جز پرچم دارهای این شرکت خواهند بود.

در مورد کارت گرافیک GTX 2080 هم گفته شده که دارای هسته ۲۹۴۴ CUDA است که این هسته ۱۵ درصد قوی تر از کارت گرافیک GTX 1080 است.عکس هایی که از این کارت گرافیک در سایت منتشر شده نشان دهنده این است که این کارت گرافیک دارای سه فن خواهد بود.

سری جدید کارت گرافیک RTX قوی تر از کارت های گرافیک قبلی خواهد بود

هدف اصلی این کارت گرافیک ارائه کیفیت مناسب برای این سخت افزارها خواهد بود.

قطعا این کارت های گرافیک می تواند گیمرهای سراسر جهان را خوشحال کند زیرا در این سخت افزار سعی شده از بهترین ها استفاده شود تا تمام کاربران راضی و خشنود باشند.

توضیحاتی در مورد شرکت Nvidia

اِنویدیا یک شرکت آمریکایی و پیشگام در امر تکنولوژی‌های کارت‌های ویدئویی، گرافیکی، ایستگاه‌های کاری، رایانه‌های شخصی، handheld و… در سرتاسر جهان است. اِنویدیا یک فروشنده اصلی مدارهای مجتمع (IC) متناسب برای مادربرد کامپیوتر شخصی، پردازنده‌های کارت‌های گرافیکی و رسانه و وسایل ارتباطاتی برای کامپیوترهای شخصی و کنسول‌های بازی از قبیل ایکس باکس اصل (Xbox)، پلی‌استیشن ۳ و… است.

سبد محصولات اِنویدیا شامل پردازنده‌های گرافیکی، پردازنده‌های ارتباطات بی‌سیم، تراشه‌های کامپیوتر شخصی (هسته مادربرد – منطقی) و نرم‌افزارهای پخش رسانه‌های دیجیتالی است. از خیلی لحاظ، اِنویدیا مانند رقیبش ATI است، برای اینکه هر دو کمپانی در یک نقطه شروع کردند به فروش کامپیوتر شخصی اما بعداً کارهایشان را در تراشه‌ها برای کاربردهای غیر کامپیوتر شخصی (PC) گسترش دادند. اِنویدیا کارت‌های گرافیک را به بازار خرده‌فروشی نمی‌فروشد، در عوض تمرکزش بر روی پیشرفت و ساخت تراشه‌های جی پی یو (GPU) است.