به گزارش پایگاه خبری ربیع،به نظر می‌رسد تنها چند ساعت مانده به رونمایی رسمی، مشخصات ابتدایی کارت‌های گرافیک سری GeForce RTX 2000 انویدیا لو رفته است. این غول بزرگ دست کم چهار کارت جدید مبتنی بر ریزمعماری Turing عرضه می کند.

انویدیا با این سری از پردازنده‌های گرافیکی خود و معرفی هسته‌های موسوم به RT که مخصوص شتاب بخشی به Ray Tracing آنی هستند، هدف بزرگی را دنبال می‌کند. در حقیقت کار با هوش ماشین و همچنین Ray Tracing بار کاری شدیدی را متوجه هسته‌های CUDA  یا همان سایه زن‌ها می‌کند، از این رو انویدیا هسته‌های اختصاصی به نام RT و Tensor اضافه کرده است که بار کاری CUDA را سبک‌تر می‌کنند. همچنین با این نسل شاهد به‌کارگیری تراشه‌های حافظه جدید GDDR6  هستیم، هرچند که حجم حافظه ویدئویی نسبت به نسل Pascal تغییر نکرده است.

انتظار می‌رود امشب انویدیا حداقل کارت گرافیک GeForce RTX 2080 را معرفی کند و بعدتر همین ماه شاهد آغاز عرضه آن باشیم. بر پایه شنیده‌ها ممکن است انویدیا در ماه سپتامبر کارت ارزان قیمت‌تر RTX 2070 که جایگزین GTX 1070 می‌شود را معرفی کند. همچنین گفته می‌شود در ماه یاد شده شاهد +RTX 2080 خواهیم بود که یک نسخه قوی‌تر از RTX 2080 با تعداد بیشتری هسته CUDA است. در صورتی که شایعات مورد بحث درست باشند، در ماه اکتبر شاهد کارت میان رده RTX 2060 خواهیم بود که جایگزین GTX 1060 می‌شود. اما جالب‌تر از همه RTX 2080 Ti است که به نظر می‌رسد انویدیا تصمیم گرفته بسیار زودتر از آنچه که تصور می‌شود این کارت پرچم‌دار را روانه بازار کند.

جدول بالا مشخصات غیر رسمی پردازنده‌های گرافیکی جدید انویدیا را نشان می‌دهد، با این حال از آنجایی که تنها چند ساعت با رونمایی رسمی فاصله باقی است، از پرداختن به آن صرف نظر می‌کنیم. فراموش نکنید امشب در شهرسخت افزار پوشش زنده مراسم انویدیا را خواهیم داشت.

بزرگ ترین پرسشی که باقی می ماند، Turing در برابر Volta است. باید منتظر ماند و دید ریزمعماری جدید انویدیا چه تفاوت و تشابه هایی با Volta دارد.