به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از  فارس، کمتر از دو هفته به پایان سال ۹۷ باقی مانده و سالن‌های نمایشی تهران از خصوصی تا دولتی کماکان تنور گرمی دارند و بیشتر نمایش‌هایی هم که در این ایام به صحنه می‌رود در ژانر درام‌های اجتماعی و پس از آن هم کمدی‌های اجتماعی است.

بخشی از نمایش‌های جدید بدین قرار است:

نمایش «پدر، پسر، روح‌القدس» به نویسندگی و کارگردانی محمدمهدی دژپسند از سیزدهم اسفند ماه اجرایش را در تماشاخانه شانو آغاز کرده و تا ۲۷ اسفند نیز ادامه دارد. این نمایش هر شب در دو سانس ۱۸:۳۰ و ۱۹ به صحنه می‌رود.

بازیگران: (به ترتیب ورود) پویا کشاورز، النازمیرزاپور، سید محمدامین حیدرشاهی، محسن کرباسچی، سینا نبوی، حدیث الیاسی، سید علی میرمصطفی، نیکی میربها، ایمان منافی هستند.

درباره این نمایش نوشته شده است: اینکه حواسشان هست چیز عجیبی نیست. اما اینکه حواسمان نیست، یک عادت خطرناک است‌.

* جایی که پیاده رو تموم میشه

 نمایش جایی که پیاده رو تموم میشه به نویسندگی  کیوان نخعی و کارگردانی حمیدرضا فراهانی از دوازدهم اسفند ماه اجرایش را در موسسه فرهنگی هنری گندم(تئاتر گندم) ـ تماشاخانه پرویز پرستویی هر شب ساعت ۲۰ اجرا می‌کند. این نمایش تا ۲۷ اسفند نیز ادامه دارد.

بازیگران نمایش  بهنام سرلک، شیدا رزم شعار، حمیدرضا فراهانی و تهیه کننده: تئاتر معاصر گندم است. داستان از این قرار است که یک زوج جوان به اصرار زن، خود را در خانه حبس کرده‌اند و در پی اتفاقی ناگهانی، پای سه نفر به خانه ایشان باز می‌شود.

* هدیه جشن سالگرد تئاتر مستقل همراه با الکترونیک موزیک

نمایش هدیه جشن سالگرد تئاتر مستقل همراه با الکترونیک موزیک به نویسندگی افشین هاشمی و کارگردانی مجید فرهادی از ششم فروردین سال آتی در تئاتر مستقل آغاز می‌شود و تا ۳۱ فروردین نیز هر شب ساعت ۱۹ ادامه دارد.
بازیگران کار مهدی کوشکی، بهناز شمشیری و تهیه کننده: نوید تندرو است. این نمایش همراه با الکترونیک موزیک برنامه ویژه تئاتر مستقل در ایام نوروز (از سبک‌های مختلف موسیقی الکترونیک و گاهی ترکیب با فولک ایرانی بهره گرفته که با ویژوآل انتزاعی) همراه است.

درباره این اجرا آمده است: امشب جشن سالگرد ازدواج منه، همتون دعوتید، فقط به صرف شام…

*سالگشتگی در تئاتر مستقل 

نمایش سالگشتگی به کارگردانی امیررضا کوهستانی کاری از گروه تئاتر مهر از هشتم اسفند اجرایش را هر شب در دو سانس در تئاتر مستقل آغاز کرده و تا ۲۶ اسفند نیز ادامه دارد.

بازیگران این نمایش محمدحسن معجونی، مهین صدری با حضور عبد آبست، بهدخت ولیان هستند.

*تصویر مبهم یک اعتراف

نمایش تصویر مبهم یک اعتراف به نویسندگی سلمان علی قارداشی و کارگردانی نوید حاج شفیع‌ها از چهارم اسفند در سالن گوشه فرهنگسرای نیاوران آغاز شده و تا ۲۶ اسفند ادامه دارد.

بازیگران: (به ترتیب حروف الفبا) امین آقا عربی، رهام جابری، نوید حاج شفیع ها، شیما حسینی، رویا مولایی
تهیه کننده: رهام جابری، نوید حاج شفیع‌ها هستند. این نمایش در روزهای سه‌شنبه اجرا ندارد.

درباره این درام اجتماعی نوشته شده است: وقتی راه فرار از جبر حاصل از انتخاب گذشته نیست، نتیجه با هر قانونی معدوم است.

* نمایش زنده باد ۶۰

نمایش زنده باد ۶۰ به نویسندگی ،طراحی و کارگردانی مهدی محمدی از ۵ اسفند ماه اجرایش در خانه نمایش مهرگان، سالن شماره یک آغاز شده و تا ۲۱ اسفند نیز ادامه دارد.

بازیگران کار پروا محزون، پرند عین بیگی، ملیکا رادمند و تهیه کننده: مهدی محمدی است.
درباره این نمایش آمده است: ناخودآگاه محل تجمع و تمرکز امیال سرکوب شده آدمی است که در طول زمان شکل گرفته است. رویا گره خورده به زمانی است که برای او نمی‌گذرد. اگر فقط یه فرصت داشته باشین که زندگیتون رو نجات بدین چی کار می‌کنین؟

* ملاقات در تئاتر شهر

 نمایش ملاقات به نویسندگی فردریش دورنمات و ترجمه، طراحی و کارگردانی پارسا پیروزفر از دوازدهم اسفند در سالن اصلی تئاتر شهر آغاز شده و تا ۲۳ فروردین ادامه دارد.
بازیگران نمایش: (به ترتیب حروف الفبا) علی ابدالی، نسترن امیرعبدالهیان، زینب ایزدپناه، رضا بهبودی، افسانه پرمر، پانته‌آ پناهی‌ها، پارسا پیروزفر، سیاوش چراغی پور، احسان حاجیانی، مهدی حسینی نیا، افشین خورشید باختری، امید رضایی، مونا رضایی، امیر صادقی، مجتبی علیرضالو، مونا غیاثی، نسیم قدس الهی، نیما قطبی، تیام کریمایی، سیاوش کریما، هومن کیایی، امیر محمدی، ایوب محمودنیا، مریم مسچیان، بهاره مصدقیان، نیما مظفری پور، الکس ملک کرم، داریوش موفق، مهدی میلانی، پیمان ناجی، امیر هرمزی نژاد و مجری طرح: نورالدین حیدری ماهر است.

انتهای پیام/