به گزارش پایگاه خبری ربیع،  چهل و هفتمین نمایشگاه تخصصی دستاوردهای صنعت هسته‌ای همزمان با یادواره ۵۴۰۰ شهید استان کردستان با حضور دستیار ویژه معاون رییس جمهور و رییس سازمان انرژی اتمی ایران در ورزشگاه ۲۲ گولان سنندج افتتاح شد.

دستیار ویژه معاون رییس جمهور و رییس سازمان انرژی اتمی ایران در این آیین با گرامیداشت یاد و خاطره ۵۴۰۰ شهید استان کردستان گفت: شهادت منبع قدرت ماست که اگر نبود ما در ۸ سال جنگ نمی‌توانستیم مقاومت کرده و دوام بیاوریم.

علی اصغر زارعان اظهار داشت: این قلب‌ها هستند که می‌جنگند نه سلاح‌های آهنی و تا زمانی که ایمان داریم شکست نخواهیم خورد و دفاع مقدس مشق مقاومت اسلامی در برابر قدرت‌های جهانی بود البته در این برهه از زمان نظام سلطه مبانی دینی ما را با شگردهای گوناگون نشانه رفته است.

وی اضافه کرد: تولید علم همراه با هدف گذاری صحیح و سپس تبدیل علم به فناوری و کاربردی شدن آن در سطح جامعه مبنی بر اینکه نتایج علم را مردم باید احساس کنند و اگر این احساس نباشد یعنی علم کاربردی نگردیده مانند تولید رادیو داروها که در صنعت هسته‌ای سالانه یک میلیون نفر از این رادیو داروها در عرصه تشخیص و درمان بهره مند می‌شوند و بیش از ۱۸۰ مرکز درمانی از خدمات رادیو داروهای تولیدی سازمان استفاده می‌کنند در نتیجه مردم این احساس را به صورت عملیاتی درک می‌کنند.

زارعان افزود: تولید برق پاک که هم اکنون نیروگاه اتمی بوشهر با ظرفیت ۱۰۰۰ مگاوات در حال فعالیت است و در این راستا اپراتوری، تعمیر و نگهداری و حتی ساخت تجهیزات مورد نیاز نیروگاه بوشهر به صورت بومی توأم با استانداردهای بین المللی اجرا و اقدام می‌شود.

دستیار ویژه ریاست سازمان انرژی اتمی افزود: صنعت هسته‌ای در بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و خصوصاً در دو دهه گذشته تاکنون به ویژه در دو سال اخیر دستاوردهای چشمگیری را بر حسب نیازهای خود با رویکرد بومی سازی داشته و این فرایند با امانتداری و با شتاب خاصی دنبال می‌شود.