به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس از البرز، آیت‌الله سید محمدمهدی حسینی همدانی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه کرج خطاب به دادستان استان، اظهار داشت: همان‌طور که رئیس قوه قضاییه راجع به قیمت‌گذاری و گرانی اجناس مطلبی را گفته و درخواستی نیز داشته است، شما هم در استان جدی‌تر عمل کنید تا مردم آرامش بیشتری داشته باشند.

وی افزود: تعزیرات حکومتی بر قیمت‌ها نظارت کنند و کالاهایی که از انبارها کشف می‌شود را زودتر در اختیار مردم قرار دهید.

امام جمعه البرز در ادامه با اشاره به اینکه حضرت عیسی (ع) پیام‌آور صلح و آشتی است، ادامه داد:  اداره‌کنندگان کشور آمریکا و شخص رئیس‌جمهور آمریکا که دستش به خون بی‌گناهان عالم آغشته است، ننگ دنیای مسیحیت و ننگ عالم بشریت است.

وی تصریح کرد: کشورهای اروپایی و آمریکا ثابت کرده‌اند که در جنگ نیابتی نیز توان رویارویی با ایران را ندارند، عربستان و اسراییل و آمریکا چه بخواهند و چه نخواهند باید از سوریه، عراق و به‌زودی از یمن خارج شوند.

خطیب جمعه کرج با بیان اینکه باید در آستانه ۹ دی جریانات آن زمان و توطئه‌های دشمنان را مرور کنیم، گفت: فتنه انجام‌شده تاکنون ادامه داشته است، یکی از مهم‌ترین توطئه‌های استکبار جهانی و صهیونیست جهانی علیه ایران اسلامی کودتای مخملی سبز در دی‌ماه سال ۸۸ بود که غرب با سرمایه‌گذاری گسترده مالی و امنیتی بنا داشت مردم را در برابر نظام قرار دهد.

وی با اشاره به اینکه استکبار برنامه‌ریزی دقیقی برای حوادث دی‌ماه سال ۸۶ کرده بود و امید داشت که نقشه‌هایش عملی شود، تصریح کرد: مردم هوشیارانه، با بصیرت و ایمان کامل به صحنه آمده و نقشه‌هایشان را نقش بر آب کردند و آتش فتنه را با رهبری‌های داهیانه رهبری انقلاب خاموش کردند وزنده بودن انقلاب و انتقال انقلاب از نسلی به نسل دیگر را به رخ دنیا کشیدند.

آیت‌الله حسینی همدانی افزود: یکی از مسائلی که لازم است به آن بپردازیم، نقش بی‌نظیر و بی‌بدیل رهبری است که باحوصله و هوشمندانه هوشیاری مردم را بالا بردند و انحرافات فتنه گران را بیان کردند، سخنرانی‌های رهبری در آن ایام باعث تقویت وحدت ملی شد.

خطیب جمعه کرج گفت: بازخوانی بیانات رهبری و هشدارهای ایشان در خصوص فتنه‌ای که برنامه‌ریزی‌شده بود تا نظام را ساقط کند، ضروری است.

وی خطاب به حزب‌الله و نیروهای انقلابی، گفت: در مساجد و محلات باید برنامه‌های متنوعی برگزار شود زیرا چهل‌سالگی انقلاب مورد طمع دشمنان است.

آیت‌الله حسینی همدانی تأکید کرد: می‌بینید برای شب یلدا و شب عید و سفره هفت‌سین از دو ماه قبل شروع به فعالیت می‌کنند، برای یک دقیقه شب یلدا طوری برنامه‌ریزی می‌کنند که آدمی پیش خودش فکر می‌کند نکند بد شود و چیزی از دست ما در رود.

وی در بخش دیگری به نکاتی که رهبر معظم انقلاب راجع به مسئولیت مسئولان فرمودند اشاره کرد و گفت: حرکاتی که از برخی افراد دیده می‌شود که متأسفانه درشان نظام اسلامی نیست، کسی که اسم خودش را مسئول گذاشته نباید با مردم به‌گونه‌ای رفتار کند که باعث شرمندگی شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با تأکید بر اینکه باید با تخلفات مسئولان به‌شدت برخورد شود، گفت: عده‌ای بی‌راهه درست نکنند و نگویند که مسئول است و سرمایه نظام است پس نباید برخورد شود.

وی خطاب به مسئولان، گفت: به‌حکم خدا بدون مصلحت‌اندیشی عمل کنید، لازم است مسئولان مراقب عملکرد و نیت خود باشند.

انتهای پیام/و