به گزارش پایگاه خبری ربیع، حمیدالدین یوسفی فرماندار شهرستان خاش بر اهمیت توجه به نیازهای فرهنگی؛ ورزشی؛ تفریحی، سرگرمی، نشاط و اشتغال و ازدواج و معیشت جوانان تاکید کرد و گفت: برگزاری حداقل چهار جشنواره ازدواج آسان در اسماعیل آباد و مجتمع فرهنگی حنفاء و غیره در آینده ای نزدیک باید مورد توجه و در اولویت باشد .

وی گفت: برنامه ریزی شده تا چهار جشنواره ازدواج آسان در خاش برگزار شود.

حمیدالدین یوسفی افزود: فرهنگ سازی برای اجرای مراسمات ازدواج و دور شدن از بدعت ها و تیراندازی های بی مورد باید در جامعه خاش نهادینه شود تا از آسیب ها و خسارت های ناشی از آن پیشگیری به عمل آید .

وی ادامه داد: سلسله بشریت با تشکیل خانواده بوده و مهریه نیز از قدیم الایام رسم بوده ولی در خصوص ازدواج حتما باید مشاوره صورت بپذیرد که بعدا پشیمان نشوند. فرماندار خاش اظهار داشت: جوانان باید بتوانند ازدواج آسان داشته باشند تا میان آنها مهر و محبت به وجود بیاید و همچنین مهریه باید برای ازدواج جوانان پایین در نظر گرفته شود، خودمان باید شروع کننده باشیم یعنی اینکه ازدواج ها و مراسمات را برای جوانان آسان در نظر بگیریم .

وی تاکید کرد: بخشهای فرهنگی، دانشگاه ها، آموزش و پرورش، دستگاههایی که مستقیما می‌توانند در فرهنگ سازی ورود پیدا کنند و علماء در تریبون ها این مسئله ازدواج های آسان را برای جوانان اعلام نمایند، تیر اندازی ها در مراسمات عروسی باید فرهنگ سازی شود و این مسئله از بین برود.