به گزارش پایگاه خبری ربیع،در دنیای پشت میز نشینی این روزها، بسیاری از افراد وقت باشگاه رفتن ندارند و ترجیح می دهند که پیاده روی را جایگزین ورزش های سنگین کنند.

شمارش گام های پیاده روی

یکی از این تکنولوژی ها که به کمک ورزشکاران آمده است اپلیکیشن های گام شمار است که با استفاده از سنسور گوشی می تواند شما تعداد گام هایی را که در روز برمی دارید را بشمارد و همچنین در کنار آن میزان کالری مصرفی شما را اندازه می گیرد و به شما پیشنهاد های مختلفی را در راستای تناسب اندام تان می دهد که البته این قابلیت ها از برنامه ای به برنامه ی دیگر متفاوت است.

حتی اگر به تناسب اندام نیز علاقه ندارید، داشتن یک برنامه گام شمار بر روی گوشی هوشمند شما می تواند نشان دهد که چه میزان انرژی در طول یک روز مصرف کرده اید. در مقاله گزارش با معرفی یک اپلیکیشن گام شمار با ما همراه شوید تا دریابیم که چطور در اندروید می توانیم گام های خود را بشماریم.چطور گام های پیاده روی خود را در اندروید بشماریم؟

مراحل گام شماری در اپلیکیشن پدومتر

یکی از این برنامه ها، اپلیکیشن Pedometer است که می توان آن را به صورت رایگان از پلی استور در اندروید دانلود و نصب کرد.

  • پس از دانلود و نصب بر روی دکمه Start ضربه بزنید.
  • این برنامه قادر است میزان مسافت طی شده، تعداد گام های برداشته شده، میزان سرعت و زمان حرکت شما را پوشش دهد.
  • برای غیرفعال کردن این ویژگی نیز تنها کافیست بر روی Stop ضربه بزنید.
  • هر جلسه از پیاده روی شما در محلی خاض ذخیره می شود و می توانید تعداد جلسات گذشته را تا یک ماه بررسی و مقایسه کنید که مثلا طی روزهای گذشته چند گام برداشته اید و … .
  • برای افزایش ادقت معیارها، باید به قسمت Setting رفته و روی Personal information کلیک کنید. در این قسمت می توانید اطلاعات مفیدی از قبیل جنسیت، سن، وزن و طول گام برداشتن خودرا نیز ارائه دهید تا آنالیزهای دقیقی تحویل بگیرید.
  • همچنین در بخش های دیگر تنظیمات می توانید استفاده از این اپلیکیشن را در حالت کمبود باتری متوقف کرده یا با تیک زدن یادآور شوید که فعالیت این برنامه در آن حالت نیز ادامه یابد.
  • بخشی به نام Automatic Start/Stop نیز وجود دارد که می توانید ساعات بیداری و به خواب رفتن را در آن مشخص کنید تا برنامه طی این ساعت غیرفعال شود.
  • برای کاربرانی که تم آبی رنگ این برنامه را دوست ندارند نیز تم های مختلفی وجود دارد.