به گزارش پایگاه خبری ربیع، مدل های جدید خودروهای هوشمند روز به روز در حال پیشرفت است و این خودرو ها در بورد اصلی سیستم های خود دارای امکانات مختلفی هستند که می توانند برنامه هایی چون اسپاتیفای تا گوگل مپس را در اختیار شما بگذارند.

 جالب است بدانید که این کار موجب می شود که اطلاعات زیادی از شما روی خودرویتان ذخیره شود. این اطلاعات از اکانت گوگل گرفته یا ایمیل های دیگر و اکانت هایی که استفاده مداوم از آنها دارید. اگر بخواهید خودروی هوشمند خود را بفروشید یا در صورت سرقت ممکن است نگران این اطلاعات شخصی باشید. خوشبختانه این سیستم ها مدیریت ساده ای نسبت به سیستم شبکه های اجتماعی دارند و بهتر است در مدیریت آنها با توجه به مدل ماشین خود موارد زیررا مدنظر قرار دهید.

گوشی های Pair یا متصل شده: هنگامی که قصد فروش خودروی خود را دارید، اولین کار این است که سیستم Pair شده با گوشی را غیرفعال کنید. جفت کردن بدون وجود گوشی در نزدیک خودرو کار نمی کند، اما بهتر است که این همگام سازی خودرو با گوشی را غیرفعال کنید.

مخاطبین تلفن همراه: اگر مرحله بالا را انجام ندهید و گوشی شما sync شده با خودرو بماند، منتظر پیام های ناخواسته از مشتریان آینده خودرویتان باشید. بنابراین لازم است که مخاطبان گوشی خود را نیز روی خودرو غیرفعال کنید.چطور اطلاعات شخصی را از خودروی هوشمند پاک کنیم؟

تاریخچه مقاصد: یکی از مواردی که در سیستم خودرو ثبت می شود، آدرس مکان هایی است که با کمک خودروی خود رفته و برگشته اید. این مکان ها می توانند به عنوان هیستوری در حافظه سیستم خودروی شما ثبت شوند. نیاز است که این تاریخچه مقاصد را از حافظه خودروی خود پاک کنید. در غیر این صورت هر فردی که از خودروی شما استفاده کند می تواند متوجه شود که به چه مکان هایی رفت و آمد داشته اید.

موارد امنیتی را پاک کنید: تنظیمات فردی شما مانند ایستگاه های رادیو، موزیک هایی که پلی کرده اید و نقشه گوگل مپس که از آن استفاده کرده اید و حتی حسگرهای اثرانگشت که استفاده کرده اید نیز می تواند در حافظه سیستم خودروی هوشمند شما ثبت شود. لازم است که این موارد را نیز پاک کنید.

ردیاب GPS مخفی: یکی دیگر از دلایلی که نیاز است حافظه سیستم خودرو را پاک کنید، ردیاب GPS است که راننده از آن استفاده کرده است.  جی پی اس خودرو یکی از ویژگی هایی است که نیاز است آن را در سیستم خودرو پاک کنید تا امنیت کامل خود را تضمین کرده باشید.