پیشخوان » تولیدی » فرهنگ و هنر » نجمه کریمیان
کد خبر : 1026180
سه شنبه - 9 اسفند 1401 - 13:08

چراغ کنسرت ها روشن می شود

جامعه موسیقی روزگار سختی را می گذراند و روزهای تلخ و نفس گیری را پشت سر گذاشته است، اما اکنون با شنیدن خبرهایی از برگزاری کنسرت ها زمزمه های رونق دوباره دنیای موسیقی به گوش می رسد.کنسرت های موسیقی پاپ مورد علاقه بسیاری از جوانان است و از جمله رویدادهایی بود که طی ماه های گذشته همزمان با اغتشاشات در کشور به سمت خاموشی حرکت کرد و کنسل شد و با شروع فصل خزان فصل کنسرت ها نیز رنگ خزان به خود گرفت.

چراغ کنسرت ها روشن می شود

نجمه کریمیان

به گزارش پایگاه خبری ربیع، جامعه موسیقی روزگار سختی را می گذراند و روزهای تلخ و نفس گیری را پشت سر گذاشته است، اما اکنون با شنیدن خبرهایی از برگزاری کنسرت ها زمزمه های رونق دوباره دنیای موسیقی به گوش می رسد.کنسرت های موسیقی پاپ مورد علاقه بسیاری از جوانان است و از جمله رویدادهایی بود که طی ماه های گذشته همزمان با اغتشاشات در کشور به سمت خاموشی حرکت کرد و کنسل شد و با شروع فصل خزان فصل کنسرت ها نیز رنگ خزان به خود گرفت.

چرا که همواره رویدادهای فرهنگی نخستین قربانی بحران های جامعه هستند.البته در این میان برخی از خواننده ها عمدا تمایل به برگزاری کنسرت ها نبودند و برخی دیگر بنا به شرایط حاکم در فضای آن دوران عملا نمی توانستند کنسرتی برگزار کنند.گرچه این اولین باری نبود که شاهد فضای سرد بر سر جامعه موسیقی کشور بودیم‌.

همه ما به یاد می آوریم که در دوران شیوع ویروس منحوس کرونا ،روزهای بی کنسرتی تکرار شد به طوریکه این ویروس ناجوانمردانه بر پیکر موسیقی کشور ضربه زد و همچون هنر هفتم بسیاری از خوانندگان درآمدشان نزدیک به صفر شد.

حال با توجه به برگزاری سی و هشتمین جشنواره موسیقی فجر و شکسته شدن طلسم برگزاری کنسرت ها امید ها برای آغاز فصل دوباره ای از رونق کنسرت ها به گوش می رسد.این در حالی است که از بخش پاپ جشنواره موسیقی استقبال بی نظیری صورت گرفت و این امر نشاندهنده اشتیاق مردم با برگزاری کنسرت ها است و اینکه جامعه به چنین رویدادهای هنری نیاز دارد.

بدین ترتیب با توجه به استقبال مردم طی روزهای اخیر بعضی از خوانندگان مطرح و پرطرفدار اقدام به برگزاری کنسرت ها کرده اند که در این میان خوانندگانی به نام های زانکو ،مسعود صادقلو،ناصر زینعلی، گروه لیان بوشهر و …به چشم می خورد.البته نام علیرضا طلیسچی در میان لیست های اعلام شده بیشتر به چشم می خورد.این خواننده بعد از ۸ ماه دوری نخستین کنسرت خود را برگزار می کند.

با توجه به حرکت های اتفاق افتاده امید ها برای رونق دوباره کنسرت ها روشن می شود البته قیمت بالای بلیت را نمی توان نادیده گرفت و که این موضوع جای سوال دارد که چرا باید با گرانی بلیت مواجه باشیم.

به طور کل موسیقی در روح و روان مردم و نشاط عمومی تاثیر بسیاری دارد.بنابراین برای خروج از این وضعیت و بازگشت دوباره رونق به کنسرت ها بایستی مسئولان مربوطه،نهادهای متولی،وزارت ارشاد اسلامی با همت و تلاش مضاعف شرایط را برای برگزاری هر چه بهتر برگزاری کنسرت ها فراهم کرده و با حمایت های صورت گرفته شرایط را به گونه ای ایجاد کنند تا همه مردم بتوانند در کنسرت ها شرکت کنند.

نجمه کریمیان