به گزارش پایگاه خبری ربیع، سید رضا موسوی مشکینی در سخنانی اظهار داشت: چاه های ذغال از جمله واحدهای آلاینده ای هستند که بدون مجوز در زمین های ملی شکل گرفته و ضمن اشتغالزایی حداقلی مجموعه ای از تخلفات را به همراه دارند.

وی در ادامه افزود: قاچاق چوب و تخریب جنگل و طبیعت، تجاوز به منابع طبیعی و زمین های ملی، استفاده از کارگران غیرمجاز غیرایرانی و ایجاد آلودگی شدید هوا از جمله تخلفاتی است که صاحبان چاه های ذغال مرتکب می شوند و باید با این گونه واحدها برخوردهای قانونی لازم صورت بپذیرد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم با بیان اینکه مدت هاست به دنبال تعطیلی و تخریب چاه های ذغال صرم در بخش کهک هستیم، خاطرنشان کرد: با تشدید آلودگی هوا در روزهای سرد سال، با هماهنگی های انجام گرفته با فرمانداری، مراجع قضائی و انتظامی و اداره کل منابع طبیعی از ادامه فعالیت این واحدها جلوگیری بعمل آمده است.

وی همچنین تصریح کرد: متقاضیان تولید ذغال باید از دستگاههای جدید و بدون آلایندگی و در شهرک های صنعتی یا زمین های مجاز برای ادامه فعالیت خود استفاده کرده و قطعا ادامه روند گذشته به هیچ عنوان پذیرفته نبوده و سلامت عمومی جامعه را با مخاطره مواجه می کند.

صرم روستایی از توابع بخش کهک است که در ۱۵ کیلومتری جنوب شهر قم قرار گرفته و بر اساس سرشماری سال ۱۳۹۵ دارای ۲ هزار و ۲۶۲ نفر جمعیت است.