به گزارش پایگاه خبری ربیع، صادق حضرتی بعدازظهر چهارشنبه در مراسم اختتامیه جشنواره سفیران سلامت اردبیل تصریح کرد: متأسفانه  چاقی می‌تواند بسیاری از بیماری‌ها از جمله بیماری‌های قلبی و عروقی را تشدید کند.

وی افزود: مطالعات جامعی از علل مرگ‌ومیر افراد صورت گرفته که چهار گروه بیماری‌های قلبی عروقی، سرطان‌ها، دیابت و بیماری‌های تنفسی بیشترین میزان مرگ‌ومیر را به خود اختصاص داده‌اند.

معاون امور بهداشتی علوم پزشکی استان تأکید کرد: عواملی که به تشدید این بیماری‌ها منجر می‌شود شامل چاقی و کم‌تحرکی، تغذیه ناسالم و مصرف دخانیات است.

حضرتی با اشاره به اجرای طرح مبارزه با بیماری‌های غیر واگیر اضافه کرد: به منظور کاهش نرخ مرگ‌ومیر این بیماری‌ها لازم است عوامل تشدید کننده بیماری کاهش یابد.

وی به ضرورت فرهنگ‌سازی و آموزش صحیح تغذیه و تحرک و ورزش از مدارس تأکید کرد و گفت: متأسفانه تغذیه ناسالم و کم‌تحرکی در بین دانش آموزان مشاهده می‌شود.

معاون امور بهداشتی علوم پزشکی استان متذکر شد: طرح سفیران سلامت که آموزش همسالان را دنبال می‌کند، ظرفیت مطلوبی برای انتقال آموزه‌های بهداشتی به دانش آموزان فراهم کرده است.

حضرتی ابراز امیدواری کرد با اجرای این طرح بتوان بسیاری از مشکلات بهداشت و تغذیه دانش آموزان را در سایه آموزش و اطلاع‌رسانی کاهش داد.

منبع:مهر/۲۰۶