به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس از بجنورد، وحیدرضا فریدونی پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه مرکز استان اظهار کرد: خرید تضمینی محصولات کشاورزی گندم و دانه‌های روغنی کلزا در خراسان شمالی توسط مجموعه شرکت غله و خدمات بازرگانی و با همکاری مباشرین شرکت تعاون روستایی سطح استان در ۲۳ مرکز خرید انجام می‌شود.

وی با اشاره به رشد ۳۰ درصدی قیمت خرید تضمینی گندم در سال جاری از هزار و ۳۰۰ تومان به هزار و ۷۰۰ تومان افزود: بر اساس بارش‌های بسیار بیشتر از سال گذشته در خراسان شمالی، پیش‌بینی می‌شود تا  ۱۷۰ هزار تن گندم در استان توسط شرکت غله خریداری شود درحالی‌که سال گذشته ۹۱ هزار تن گندم خریداری‌شده بود.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خراسان شمالی سیستم خرید گندم از کشاورزان همچون سال گذشته و بر اساس نرم‌افزار پهنه‌بندی عنوان کرد و گفت: کشاورزان با احراز هویت و عضویت در این سامانه می‌توانند تا ابتدای فصل برداشت گندم نسبت به ثبت‌نام فروش گندم خود به شرکت غله اقدام کنند.

وی همچنین میزان سطح زیر کشت گندم در استان به روش آبیاری آبی را بیش از ۴۷ هزار هکتار اعلام کرد و ادامه داد: بالغ‌بر ۹۹ هزار هکتار نیز از زمین‌های کشاورزی استان به روش دیم کشت گندم انجام‌شده است.

فریدونی در بخش دیگری از نشست خبری با موضوع خرید دانه‌های روغنی ازجمله کلزا در استان اشاره کرد و گفت: در سال جاری ۵ هزار تن دانه روغنی کلزا از کشاورزان باقیمت سه هزار و ۴۳۹ تومان خریداری می‌شود.

وی تعداد مراکز خرید کلزا در استان را ۶ واحد اعلام کرد و افزود: کلزا در بالغ‌ بر ۲ هزار هکتار از زمین کشاورزی استان به روش آبی و بیش از ۷۷۰ هکتار نیز به روش دیم کشت می‌شود.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خراسان شمالی در پایان از افزوده شدن ورود به موضوع تنظیم بازار در سال جدید به شرح وظایف این مجموعه اشاره کرد و گفت: مواد خوراکی همچون شکر با بیش از هزار و ۶۳۰ تن به قیمت هر کیلوگرم سه هزار و ۴۰۰ تومان، ۳۲۵ تن برنج هندی و روغن به‌اندازه نیاز بازار استان توسط این شرکت تأمین و برای استفاده مردم در حال توزیع است.

انتهای پیام/ح