به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از  فارس از بجنورد،  پوریا محمدیان پیش از ظهر امروز در شورای ترافیک خراسان شمالی با اشاره به مصوب شدن طرح جامع شهری مرکز استان اظهار کرد: این طرح در سال ۹۵ به تصویب رسیده، ابلاغ‌شده و لازم‌الاجراست و باید بر اساس آن عمل کرد.

وی همچنین با اشاره به کمبود ناوگان اتوبوسرانی درون‌شهری در بجنورد گفت: عدم تخصیص اعتبار و کمبود ناوگان حمل‌ونقل عمومی درون‌شهری در تمام کشور ملموس است و باید شهرداری‌ها بتوانند از اعتبارات و بودجه‌های خود برای اقدامات هزینه کنند.

مدیرکل دفتر حمل‌ونقل وزارت کشور به برخی اقدامات انجام‌شده در راستای طرح جامع شهری تصریح کرد: ۸۰ درصد از برنامه تملیک برای پارکینگ و همچنین ۶۰ درصد برنامه‌های بازگشایی‌ها در بجنورد انجام‌شده اما تاکنون مرکز کنترل ترافیک شهرداری بجنورد ایجاد نشده است.

وی همچنین به موضوعاتی نظیر پیاده راه و اتوبوس‌های تندرو در بجنورد اشاره کرد و گفت: پیاده راه در خیابان طالقانی بجنورد ازجمله مصوباتی بود که تا پایان سال ۹۵ باید راه‌اندازی می‌شد اما تاکنون اقدامی نشده و اتوبوس‌های تندرو نیز تا سال ۱۴۰۰ باید راه‌اندازی شود.

محمدیان راه‌اندازی اتوبوس‌های تندروی در بجنورد را نیازمند اجرای پیوست اجتماعی آن از هم‌اکنون دانست و افزود: افکار عمومی برای اجرای خطوط اتوبوس تندرو باید آماده شود تا در افق ۱۴۰۰ بتوان این طرح را اجرایی کرد.

وی همچنین در بخش انتهایی از سخنان خود به موضوع تلفات حوادث جاده‌ای و درون‌شهری اشاره کرد و ادامه داد: پیش‌بینی تا پایان سال جاری از افزایش آمار تلفات در جاده‌های برون‌شهری و درون‌شهری نسبت به سال گذشته می‌دهد.

انتهای پیام/