به گزارش پایگاه خبری ربیع، محسن رنجبر با بیان اینکه عدد حذف پارکینگ به نوعی اجبار شهرداری است، خاطرنشان کرد: پارکینگ در ضوابط فعلی شهرسازی حدود ۲۰ میلیون تومان جریمه دارد در صورتی که اگر قرار به ساخت باشد در برخی مواقع باید حدود ۵۰ میلیون تومان هزینه شود آن هم در شرایطی که زمینی دراختیار نیست.
رنجبر خاطرنشان کرد: اگر مردم ضوابط شهرسازی را رعایت کنند خیلی بیشتر به نفع شهرداری است؛ پارکینگ باید توسط خود مردم ساخته شود و اگر ساختمان بلندمرتبه‌ای ساخته شود برای اهالی آن باید پارکینگ ساخته شود اما برخی نساختن را به صرفه تر از ساختن می‌دانند و وضعیت را بردوش شهرداری می گذارند.
وی با بیان اینکه شهرداری باید هزینه بیشتری را برای ساخت پارکینگ پرداخت کند، تصریح کرد: سیاست شهرداری پیشگیرانه است و عددی که به عنوان حذف پارکینگ پیشنهاد شده رقم‌های بازدارنده است تا شاهد حذف پارکینگ در شهر نباشیم. ذهنیت ما بر این است که عدد جریمه اینقدر بالا باشد که حذف پارکینگ به صرفه نباشد چراکه هر ساختمان نیاز خود را در ملک خود تامین کند.
رنجبر با بیان اینکه شهرداری در بودجه سال آینده تملک ۲۰ هزار مترمربع را برای ساخت پارکینگ پیش بینی کرده است، اظهار کرد: قصد داریم در زیر سطح شهر و در مکان‌هایی که امکان پذیر است ساخت پارکینگ انجام دهیم.
وی گفت: به عنوان مثال در میدان شهید صدوقی یا خیابان فقیهی مطالعاتی در حال انجام است که بتوانیم به صورت زیرسطحی در دو یا سه طبقه پارکینگ ایجاد کرده و مشکل شهر را کم کنیم.