به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از ایسنا، شهردار منطقه ۶ در دیدار با شهرام ناظری، استاد موسیقی کشور خواستار ایجاد موزه آثار وی شد و پیشنهاد داد تا ملک ایشان در منطقه ۶ برای این منظور در نظر گرفته شود.

عظیم بابایی شهردار منطقه ۶ تهران  و شهرام ناظری همچنین در خصوص سیر موسیقیایی ایران و وضعیت حال حاضر موسیقی سنتی و اقوام در کشور گفت‌وگو کردند.

بابایی با بیان اینکه خانه موسیقی در منطقه ۶ قرار دارد گفت: به دنبال آن هستیم تا ویژه برنامه‌های خاصی را در خانه موسیقی برگزار کرده و از تجارب بزرگان عرصه موسیقی بهره ببریم.

شهردار منطقه ۶ با اشاره به اینکه موسیقی بخشی از ذات انسان‌هاست گفت: در طول تاریخ مسلمانان نیز به شیوه‌های مختلف از این هنر اصیل ایرانی بهره برده‌اند و شور و نواهای بسیاری را در رثای اهل بیت (ع) نواخته‌اند.

شهرام ناظری نیز با اشاره به اینکه به موسیقی سنتی و اقوام کشور توجه چندانی نمی‌شود،گفت: تا زمانی که اساتید به نام این حوزه در قید حیات هستند باید تدابیری را اتخاذ نمود تا تجربه و هنرشان به نسل بعدی منتقل شود.

ناظری با اشاره به اینکه موسیقی گمشده تمام انسانهاست و باید شرایطی را فراهم کرد تا کودکان بتوانند از این هنر اصیل ایرانی بهره ببرند، گفت: موسیقی سنتی ایران آمیزه‌ای از دستگاه‌های مختلف موسیقیایی است که یادگیری آن تاثیر بسزایی در روح و نشاط شهروندان دارد.