به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس، سامانه فروش سینمای ایران به نشانی از روز گذشته آغاز به کار کرده است و اطلاعات مختلفی از میزان فروش دفاتر پخش، سینماها و فیلم‌ها به تفکیک استان‌های مختلف کشور ارائه می‌دهد.

به عنوان نمونه، روز گذشته (سه‌شنبه ۷ اسفند) پردیس سینمایی کورش با ۷۸۵۱ مخاطب پررونق‌ترین سینمای پایتخت بوده است. در مقابل، سینما فردوسی فقط با ۵۰ مخاطب، خلوت‌ترین سینمای تهران بوده است.

در بررسی عملکرد دفاتر فروش هم مشخص می‌شود که از مجموع ۲۳۵ میلیارد تومان گردش مالی سینمای کشور، «فیلمیران» با ۸۳ میلیارد تومان فروش در صدر فهرست قرار دارد و پس از آن به ترتیب هدایت فیلم با ۴۳ میلیارد تومان، نیکان فیلم با ۲۱ میلیارد تومان و و بهمن سبز با ۲۰ میلیارد تومان در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

سامانه فروش سینمای ایران آمارهای دیگری هم عرضه می‌کند و امکانات مختلفی در اختیار مراجعه‌کنندگان می‌گذارد، اما همچنان جای بهترشدن دارد.

منصور لشکری قوچانی از تهیه‌کنندگان سینما در این باره گفت: این سامانه قطعا مفید خواهد بود زیرا به برنامه‌ریزی برای سینمای ایران و مشخصا اکران کمک می‌کند و همچنین مقوله شفاف‌سازی که خوشبختانه در سازمان سینمایی چندی است که راه‌اندازی شده، اتفاق مفید و مثبتی است.

تهیه کننده «قاتل اهلی» ادامه داد: در گذشته اطلاعات مربوط به فیلم‌ها با ۲۴ ساعت تأخیر بر روی سامانه قرار می‌گرفت که اگر این اطلاعات آنلاین و به روز باشد، به بسیاری از اختلافات گردش مالی بین سینما و شرکت‌های پخش کمک می‌کند.

به گفته او، یکی از نکاتی که بهتر است در سامانه فروش سینمای ایران مورد توجه قرار گیرد، این است که سامانه بلیت‌فروشی به آن وصل باشد.

قوچانی با بیان اینکه یکی از موارد شفاف سازی راه‌اندازی سامانه فروش سینماهاست، یادآور شد: همان طور که جشنواره فیلم فجر ریز هزینه‌ها را اطلاع‌رسانی کرد و همگان در جریان آن قرار گرفتند، انتظار می‌رود سایر جشنواره‌ها هم چنین کاری انجام دهند و البته نکته مهمتر بودجه‌ای است که مجلس در حوزه‌های مختلف سینما می‌دهد که بسیار ناچیز است.

وی ادامه داد: اگر سازمان یا نهادی که برای یک فیلم سرمایه‌گذاری می‌کند، مشخص شود که بودجه‌اش از کجا آمده و به چه دلیل اجازه دارد در سینما سرمایه‌گذاری کند، دیگر جای هیچ شبهه‌ای باقی نمی‌ماند.

این تهیه‌کننده در پایان از معاون نظارت و ارزشیابی سازمان سینمایی به دلیل رقم‌زدن برخی اتفاقات مثبت در سینما قدردانی کرد.

انتهای پیام/