به گزارش پایگاه خبری ربیع، ایرج مظفر معاون عمران شهری شهردار اصفهان در بازدید اعضاء شورای اسلامی شهر اصفهان و خبرنگاران از پروژه‌های عمرانی در دست اجرای شهرداری، در کارگاه تقاطع غیرهمسطح فرودگاه اظهار کرد: رینگ چهارم به طول ۷۸ کیلومتر است که ۴۵ کیلومتر آن در محدوده شهر و مابقی آن در محدوده چند شهر همجوار واقع شده و با محوریت شهرداری اصفهان در حال احداث است.

معاون عمران شهری شهردار اصفهان ادامه داد: یک و نیم کیلومتر از رینگ چهارم در پروژه مجموعه پل‌ها و تقاطع غیرهمسطح نصف جهان واقع شده است.

وی افزود: ۲۴ کیلومتر از طول رینگ، حدفاصل کمربندی سپاهان‌شهر تا کمربندی آیت الله هاشمی رفسنجانی در حال بهره‌برداری است و بخش‌هایی از آن نیز باید تعریض شود.

مظفر با اشاره به آزادسازی های انجام این پروژه ها، گفت: ۲۲۰ هزار مترمربع در محدوده حدفاصل پروژه نصف جهان تا تقاطع غیرهمسطح در بزرگراه شهید اردستانی در حال آزادسازی است.

معاون عمران شهری شهردار اصفهان خاطر نشان کرد: هزینه اجرایی پروژه مجموعه پل‌ها و تقاطع غیرهمسطح نصف‌جهان ۹۸۰ میلیارد ریال است که هزینه آزادسازی این طرح ۲۴۰ میلیارد ریال برآورد شده و در مجموع تمام هزینه‌های پروژه یک هزار و ۲۲۰ میلیارد ریال خواهد بود.

وی با بیان اینکه طول حلقه حفاظتی در محدوده مجموعه پل‌ها و تقاطع غیرهمسطح نصف جهان؛ یک و نیم کیلومتر است؛ اظهار کرد:  این حلقه حفاظتی دارای سه هزار و ۵۰۰ متر مسیر تندرو شامل رفت و برگشت است، همچنین عرض کل پل نیز در سه تیپ ۱۸، ۱۶ و ۱۴.۲ متر خواهد بود.

مظفر با اشاره به اهمیت اجرایی شدن این پروژه ها؛ گفت:  به طور حتم مسائل و مشکلات ترافیکی شرق و جنوب اصفهان با بهره‌برداری از پروژه‌های در دست اجرا از جمله تقاطع غیرهمسطح در بزرگراه شهید اردستانی، پروژه مجموعه پل‌ها و تقاطع غیرهمسطح نصف جهان و بلوار فرزانگان برطرف خواهد شد و بهره‌برداری از آنها علاوه بر اینکه مدت زمان سفر را کوتاه می‌کند، گره گشای ترافیک خواهد بود.

** پیشرفت ۱۲ درصدی مجموعه پل‌ها و تقاطع غیرهمسطح نصف جهان

معاون عمران شهری شهردار اصفهان با اشاره به پیشرفت پروژه ها مطابق با زمانبندی از پیشرفت ۱۲ درصدی مجموعه پل‌ها و تقاطع غیرهمسطح نصف جهان خبر داد.

مظفر ادامه داد: دو کیلومتر از مسیر رینگ چهارم در پروژه تقاطع غیرهمسطح در بزرگراه شهید اردستانی که محل اتصال به بلوار فرزانگان تا میدان تاکسیرانی است، واقع شده و تاکنون ۱۸۰ هزار متر مربع آزادسازی آن انجام و ۵۰هزار مترمربع درحال نهایی شدن است.

وی با بیان اینکه پروژه بلوار فرزانگان پیشرفت ۵۶ درصدی داشته است؛ افزود: فاصله پروژه اردستانی تا بلوار فرزانگان چهار و نیم کیلومتر از مسیر رینگ چهارم را تشکیل می‌دهد که ۱۳۰هزارمترمربع آن در حال آزادسازی است.

** بهره‌برداری از بخش شمالی تقاطع اردستانی تا پایان امسال

معاون عمران شهری شهردار اصفهان تاکید کرد: برای تکمیل رینگ چهارم باید هماهنگی لازم بین شهرداری‌های شهرهای در مسیر پروژه انجام شود.

مظفر با اشاره به اینکه مسیر رینگ چهارم از حدفاصل اتوبان معلم تا میدان استقلال به طول ۱۰ کیلومتر در مرحله مطالعات قرار دارد، اظهار کرد:  ۶۲ درصد رینگ چهارم در محدوده شهر اصفهان در مرحله بهره‌برداری، ۲۰درصد در مرحله احداث و ۱۸درصد در مرحله آزادسازی است.

وی با اشاره به زمان اتمام و بهره برداری از پروژه ها؛ گفت: بخش شمالی تقاطع اردستانی و اتصال به بلوار فرزانگان تا پایان سال بهره‌برداری می‌شود و پروژه نصف جهان نیز مهرماه ۹۹ به اتمام خواهد رسید.

** برطرف شدن مشکلات مالی سرعت اجرایی پروژه را بیشتر می کند

معاون عمران شهری شهردار اصفهان افزود: علاوه بر این پروژه چند پروژه بزرگ دیگر درحال کار است و سازمان عمران انجام می‌دهد و نیاز دارد که نقدینگی‌اش برطرف شود تا بتواند این پروژه‌ها را به سرانجام برسانیم و اگر مسائل مالی برطرف شود سرعت ما بیشتر هم می‌تواند باشد؛ سرعت‌مان در آسفالت کم است و اگر سازمان نتواند آسفالت تولید کند دچار مشکل می‌شود.

مظفر ادامه داد: تا پایان سال ۹۹ اتصال رینگ به طول ۵ کیلومتر از تقاطع نصف‌جهان تا اردستانی آزادسازی شود و عملیات اجرایی آن آغاز شود؛ تقاطع اردستانی که کیلومتر ۷ حلقه حفاظتی می‌شود با اتصالش به طول ۱.۵ کیلومتر به بلوار فرزانگان می‌تواند در کاهش ترافیک در مناطق ۱۴ و ۱۰ کمک کند و امید است تا پایان سال ۵ کیلومتر از این پروژه را به بهره‌برداری برسانیم.

وی در پایان گفت: این بازدیدها هم باعث دلگرمی کارگران و مهندسان پروژه‌ها می‌شود و اطلاعات اعضا را افزایش می‌دهد تا از نزدیک از جزئیات پروژه‌ها مطلع شوند.