به گزارش پایگاه خبری ربیع،دکتر سید مرتضی سقائیان‎‌نژاد شهردار قم با صدور پیامی هفته عفاف و حجاب را گرامی داشت.

متن این پیام به این شرح است:

بسمه تعالی

حجاب متانتی است که فرد انتخاب می‌کند اما جامعه عطر امنیتش را احساس می‌کند.

عمل کردن به دستورات الهی و عبد بودن انسان را تعالی بخشیده و برتری می‌دهد و جنسیت مانعی برای برتری و الگو بودن نخواهد بود؛ بگونه‌ای که حضرت زهرا(سلام الله علیها) ام‌ابیها می‌شود و سرزمین بانوی کرامت حضرت فاطمه معصومه(علیها سلام) عش آل محمد گردیده و همسایگی و همجواری ایشان افتخاری برای اصحاب علم گشته و حوزه علمیه قم درسایه مهربانی این بانوی عارفه و عابده شکل می‌گیرد.

حجاب هدیه‌ای الهی است بگونه‌ای که عیارناب عفت در آن تبلور می‌یابد و کارکردهای فردی و اجتماعی دارد و متانتی است که فرد انتخاب می‌کند اما جامعه عطر امنیتش را احساس می‌کند. آرامش روانی فردی، انسجام خانواده و تضمین جامعه را بدنبال دارد و تجلی مرزبندی جنگ درون در حجاب بیرون خودنمایی می‌کند و جلوه ویژه هنری شخصیت فرد است و نشان می‌دهد که عقلانیتش بر احساس غلبه دارد.

حجاب میزان سنجی معرفت در حلقه عبودیت بوده و متانت و عفاف درقاب حجاب، احرامی زیبا برای طواف در ساحت بندگی است و تبار معنایی حجاب در ادیان مختلف حاکی از ریشه‌دار بودن این فرهنگ غنی می‌باشد.

بی‌شک شکرانه همجواری با بزرگ بانویی که کیفیت گفتار و رفتارش کمیت سن را آراسته ساخته و ساحل معنوی وآرام مضجع شریف این بانوی پرهیزگار، آرامش بخش امواج فکری و تشویش اذهان نسل جدید گردیده؛ امانت‌داری در حفظ میراث ارزشمند حجاب و عفاف است.

اینجانب یاد و نام شهدای گرانقدر مسجد گوهرشاد را گرامی داشته و به بانوان محجبه، افتخارآفرین و مدافعان حریم عفت، تقارن و همزمانی این روز و هفته خجسته را با دهه کرامت تبریک می‌گویم و برایشان الگوگیری وپاسداری از مکتب بزرگ بانوان جهان اسلام را درسایه عنایات خاصه مولانا حجت ابن الحسن العسکری (عجل الله تعالی فرجه الشریف) مسالت دارم.