به گزارش پایگاه خبری ربیع،شاید انتظار آن را نداشتید اما یک سازنده چینی پشتیبانی از پردازنده‌های نسل هشتمی Coffee Lake را به یک مادربرد مبتنی بر چیپ ست H110 آورده است که یکبار دیگر نشان می‌دهد پشتیبانی نکردن سری ۱۰۰ از چیپ ست‌های اینتل از این پردازنده‌ها یک محدودیت مصنوعی است.

این سازنده چینی که در اصل یک تأمین کننده قطعات کامپیوتر است، Onda نام دارد و تأیید کرده است مادربرد +H110C این کمپانی از پردازنده‌ای Core i3-8100 و Core i3-8350K پشتیبانی می‌کند. هرچند پشتیبانی مورد به دو پردازنده یاد شده محدود می‌شود، اما نشان می‌دهد با دست‌کاری Firmware مادربرد و احتمالاً اصلاح نرم افزاری مکانیزم تشخیص پایه‌های مربوط به شناسایی پردازنده می‌توان پشتیبانی از این پردازنده‌ها را به چیپ ست‌های سری ۱۰۰ و ۲۰۰ آورد. البته پیش‌تر نیز یک ماد کننده مشهور دست به چنین کاری زده بود اما لازمه آن تغییر فیزیکی پین‌های مربوط به شناسایی پردازنده بود. همچنین می‌بایست مدار تغذیه مادربرد از توانایی کافی در تأمین شدت جریان مورد نیاز پردازنده‌های نسل نهمی و دفع گرما برخوردار باشد. برای نمونه در این لیست پردازنده شش هسته‌ای Core i7-8700K  به چشم نمی‌خورد، چراکه به مدار تغذیه قوی‌تر نیاز دارد.

علی رغم اینکه Onda بدون هیچ واهمه‌ای رسماً پشتیبانی از پردازنده‌های نسل هشتمی را به یک مادربرد H110 آورده است، اما انتظار نمی‌رود دیگر سازندگان نیز دست به چنین کاری بزنند. البته این احتمال قوی وجود دارد شاهد انتشار BIOS غیر رسمی برای دیگر مادربردها باشیم اما Onda تنها سازنده ای است که رسماً پشتیبانی از پردازنده های نسل هشتمی را به یک مادربرد سری ۱۰۰ می آورد.