به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس از البرز ، رحیم خستو در حاشیه بازدید از پل کُهن، این پل را یکی از بناهای ارزشمند و تاریخی کرج دانست و افزود: با احیا و بهسازی بناهای تاریخی و میراث‌ فرهنگی شهر در واقع تفکر و فرهنگ نهفته در کالبد این بناها را به نسل‌های آینده معرفی و منتقل می‌کنیم.
وی ادامه داد: مناسب سازی این پل جهت استفاده شهروندان، از اقدامات قابل توجه و مثبت این سازمان در سال های اخیر است.
سخنگوی شورای اسلامی شهر کرج با تاکید بر استفاده از مصالح ایرانی و تولید داخل در احیای این مکان تاریخی، گفت: شایسته است معماری سنتی و کلاسیک پل حفظ و این موضوع به عنوان اولویت در دستور کار بازسازی و احیا بناهای تاریخی شهر قرار داشته باشد.
وی با قدردانی از اقدامات شهرداری منطقه ۱۱ و سازمان سیما، منظر شهری ابراز امیدواری کرد با بهسازی و احیای مکان‌های تاریخی بتوانیم شاهد ایجاد فرصت‌های شغلی و رونق صنعت گردشگری در کرج باشیم.
سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج نیز در این بازدید، گفت: پل حامی که در گذشته به نام پل سلجوقی شناخته می شد در حاشیه رودخانه کرج در منطقه ۱۱ واقع شده که در طول دهه‌های گذشته با توجه به هویت تاریخی متاسفانه از شرایط نامناسب شهری برخوردار بود.
پیمان بضاعتی‌پور ادامه داد: قبل از ساماندهی این مکان به دلیل وجود نخاله و سایر ناهنجاری ها منظره نامناسبی ایجاد شده بود که به همت شهرداری منطقه توانستیم علاوه بر احیا بافت کهنِ آن، اختلالات ایجاد شده در سیمای شهری را به میزان قابل توجهی کاهش دهیم.
این مسئول به اثرات مثبت توسعه فضای سبز در شهرها نظیر کاهش آلودگی هوا، تعدیل دما، تلطیف هوا، جذب ریزگردها نیز اشاره کرد و یادآور شد: احیای بوستان کهُن موجب ارایه خدمات بهتر به شهروندان می شود.
سخنگوی شورای اسلمی شهر کرج به همراه سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری و سرپرست منطقه ۱۱ از روند اجرایی عملیات عمرانیِ خط یک حصار، پل حامی و بوستان کهن بازدید کرد.

انتهای پیام/و