به گزارش پایگاه خبری ربیع،سرهنگ “احمد صادقی” معاون هماهنگ کننده فرماندهی انتظامی استان قم به همراه سرهنگ “حسن قیصری” رئیس پلیس راهور و سرهنگ “مهرداد حاجی زاده” معاون اجتماعی این فرماندهی با حضور در صدا و سیمای مرکز قم با حجت الاسلام “محمد لطفی نیاسر” مدیرکل صدا و سیما و جمعی از معاونان این اداره کل دیدار و پیرامون تهیه کنداکتور تعاملات دو سویه پلیس و صدا و سیما و اطلاع رسانی اقدامات و تدابیر انتظامی و ترافیکی در خصوص چهارشنبه آخر سال و تعطیلات نوروزی گفت و گو کردند.

حجت الاسلام و المسلمین “محمد لطفی نیاسر” با اشاره به افزایش تعاملات فی مابین فرماندهی انتظامی استان و صدا و سیمای مرکز قم، ضمن تاکید بر لزوم استفاده از ظرفیت رسانه، پلیس و صدا و سیما را سهامدار فرهنگ سازی در حوزه های ترافیکی و انتظامی برشمرد.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز قم در ادامه با اشاره به اختصاص ۲ نوبت ارتباط زنده رادیویی با کارشناسان پلیس راهور استان قم پیرامون مباحث ترافیکی استان در جهت کاهش تصادفات، آمادگی آن سازمان را برای ارتقاء تایم این ارتباطات اعلام کرد.

حجت الاسلام و المسلمین لطفی نیاسر، مساعدت دستگاه های مرتبط استان در تأمین بخشی از هزینه های تهیه، تولید و پخش مستندات آموزشی و آگاهی بخش، پیرامون حوزه مباحث ترافیکی را کارگشا دانست.

سرهنگ “احمد صادقی” معاون هماهنگ کننده فرماندهی انتظامی استان قم نیز در سخنانی با بیان این که پلیس و صدا و سیما دغدغه مسائل اجتماعی دارند، آموزش مسائل ترافیکی از طرق رسانه را مهم ارزیابی کرد.

وی پلیس را نیرویی ارزشی، هوشمند، مقتدر، اعتماد بخش و اطمینان آفرین دانست و تصریح کرد: نیروی انتظامی ویترین نظام اسلامی است، مردم عملکرد آن را قضاوت و به نظام تعمیم می دهند.

معاون هماهنگ کننده فرماندهی انتظامی استان با اشاره به نقش صدا و سیما در آموزش و ارتقاء نظم اجتماعی، پخش اخبار پلیس و همچنین پخش تیزر و کلیپ های آموزشی در زمینه هشدارهای ترافیکی و انتظامی از طریق این رسانه را مهم دانست و بر افزایش تعاملات دو سویه پلیس و صدا و سیما و اطلاع رسانی اقدامات و تدابیر انتظامی و ترافیکی در خصوص چهارشنبه آخر سال و تعطیلات نوروزی تاکید کرد.

سرهنگ “حسن قیصری” رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی استان قم نیز با بیان این که تصادفات یکی از نگرانی های اصلی پلیس راهور استان است، گفت: هر شهروند که در تصادف مجروح و یا جانش را از دست می دهد برای ما درد آور است برای همین موضوع دائماً از هموطنان می خواهیم از کلاه ایمنی استفاده کنند.

وی بر لزوم استفاده از ظرفیت همه دستگاه ها در رابطه با کاهش تصادفات تاکید کرد و افزود: در قم آمار تصادفات بیشتر مربوط به دو قشر موتورسواران و عابران پیاده است، ۴۸ درصد از تلفات رانندگی در ۱۰ ماهه سال جاری مربوط به موتورسواران و ۳۹ درصد نیز مربوط به عابران پیاده با سن بیش از ۶۰ سال بوده است.

رئیس پلیس راهور استان قم با اشاره به سهم ۷۰ درصدی رعایت قوانین و مقررات و رفتارهای ترافیکی در کاهش تصادفات، عدم استفاده از کمربند ایمنی و صحبت با تلفن همراه حین رانندگی را سبب بروز خسارت های جبران ناپذیر دانست.

سرهنگ قیصری با بیان این که در ماه پایانی سال و در آستانه نوروز قرار داریم، خستگی خواب آلودگی، عدم استفاده از کمربند ایمنی و عدم رعایت سرعت مجاز را از عمده دلایل تصادفات برشمرد و آموزش قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی و همچنین آموزش مباحث ترافیکی از طریق صدا و سیما را مهم ارزیابی کرد.