به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل ازفارس ، صبح امروز در چهارمین روز از هفته دولت محمدرضا خباز به همراه تعدادی از مدیران کل استانی برای افتتاح ۲۱۱ پروژه مرکز استان بااعتباری بالغ‌بر ۴۹۱ میلیارد تومان در محل فرمانداری بجنورد حاضر شدند.

محمود ثمینی در این آیین یکی از پروژه‌های شاخص در این افتتاح را کارخانه ساخت پمپ هیدرولیک خودرو در شهرک صنعتی شماره ۲ بجنورد عنوان کرد و افزود: این پروژه با یک و نیم میلیارد تومان سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و ۲.۵ میلیارد تومان اعتبارات و تسهیلات بانکی از سال ۹۵ آغاز به احداث‌شده که طی بهمن‌ماه سال گذشته مورد بهره‌برداری قرار گرفت و امروز به‌صورت رسمی به افتتاح می‌رسد.

سرپرست معاونت سیاسی و امنیتی استانداری خراسان شمالی و فرماندار بجنورد همچنین سفر وزیر ارشاد به استان را به‌عنوان نماینده دولت در روز دهم شهریورماه اعلام کرد و گفت: این حضور به جهت افتتاح کتابخانه مرکزی بجنورد موسوم به نام آیت‌الله مهمان‌نواز است که این پروژه بااعتبار ۸ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومانی به بهره‌برداری خواهد رسید.

مسئول مشکلات کشور ما هستیم

محمدرضا خباز نیز در این آیین با تأکید بر اینکه عکس‌العمل هر اقدامی در جهان همچون فریاد الله‌اکبر یا باباکرم در کوه به خود فرد بازمی‌گردد گفت: امروز معضل اصلی کشور اشتغال است و مسئول بیکاری، فقر و مشکلات مردم ما هستیم.

وی همچنین استکبار جهانی را از وضعیت فعلی کشور خوشحال توصیف کرد و افزود: اکنون همچون زمان جنگ احزاب تمام دشمنان نظام و کشور با یکدیگر متحد شده‌اند تا شجره طیبه جمهوری اسلامی که با خون ۳۳۰ هزار شهید آبیاری شده است را بخشکانند.

استاندار خراسان شمالی همچنین خباثت‌های دشمنان را بابت سازهای ناساز عده‌ای جوفروش گندم نما در داخل کشور بیان کرد و گفت: دولت منتخب مردم را به‌جای همراهی برخی‌ها هرروز چوب لای چرخ آن می‌گذارند و روزشماری می‌کنند.

در انتهای این مراسم یادبود افتتاح این پروژه‌ها نیز رونمایی شد.

افتتاح پروژه ۳.۴ میلیاردی سفر رهبری به خراسان شمالی

بخش بعدی این مراسم افتتاح نمادین از چند پروژه در سطح شهر بجنورد بود که نخستین آن افتتاح رسمی از دومین مرکز شیرخوارگاه در خراسان شمالی و نخستین در بجنورد بود که بااعتباری بالغ‌بر ۳ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان از اعتبارات سفر مقام معظم رهبری در سال ۹۱ مورد ساخت و بهره‌برداری قرارگرفته است.

کارخانه پمپ هیدرولیک، امروز افتتاح، فردا تعطیلی!

پروژه دیگر مورد افتتاح قرارگرفته، کارخانه ساخت پمپ هیدرولیک خودرو با حضور استاندار بود که اعتبارات این مجموعه تمام از بخش خصوصی و تسهیلات بانگی تأمین‌شده بود.

نکات قابل‌توجه در این مراسم گفته مدیر مجموعه به استاندار خراسان شمالی بود که از روز آینده به علت عدم ترخیص کالاهای وارداتی از گمرک این مجموعه تعطیل خواهد شد و امروز نیز کارگران فقط به علت حضور مسئولان در محل کار خود حاضرشده‌اند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت نیز از این اتفاق ابراز بی‌اطلاعی کرد و از مدیران این مجموعه خواست تا با ارسال نامه‌ای به این مجموعه پیگیر رفع مشکل گمرکی تجهیزات وارداتی آن شوند.

احداث ۲ انبار هلال احمر در بجنورد تا دهه فجر

پروژه آخر این بازدیدها نیز افتتاح از فاز دوم سالن پایگاه پشتیبانی عملیات هلال‌احمر و مرکز آموزش و نگهداری سگ‌های تجسس بود.

محسن نجات، مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر خراسان شمالی در این آیین اظهار کرد: با توجه به حساسیت و زلزله‌خیز بودن خراسان شمالی، این انبار از اهمیت بالایی برخوردار بوده و با توجه به وعده مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر کشور به‌زودی تمامی انبارهای سطح استان از ۱۶ قلم امدادی به‌صورت کامل تجهیز می‌شوند.

وی همچنین از افتتاح ۲ انبار دیگر به مساحت ۱۵ هکتار تا دهه فجر خبر داد و افزود: ۱۲ هکتار دیگر نیز در آینده برای احداث اسکان اضطراری مرکز استان و تأسیس اردوگاه‌های دانش‌آموزی و دانشجویی در نظر گرفته‌شده است.

انتهای پیام/