به گزارش پایگاه خبری ربیع، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه از برنامه‌ریزی برای کاهش سطح زیر کشت گندم در استان خبر داد.

خسرو شهبازی، با بیان اینکه برای کاهش بیش از ۲۰ هزار هکتاری کشت گندم در استان برنامه ریزی شده، ادامه داد: امسال بنا داریم سطح زیر کشت گندم استان را به زیر ۴۰۰ هزار هکتار برسانیم.

شهبازی یکی از دلایل برنامه‌ریزی برای کاهش سطح زیر کشت گندم در سال جاری را رعایت تناوب زراعی با هدف بهبود ساختمان خاک و افزایش ماده آلی خاک عنوان کرد.

شهبازی رعایت تناوب زراعی را از موارد ضروری برای حفظ ساختمان خاک دانست و افزود: اگر تناوب زراعی را رعایت نکنیم در سال های آینده میزان علف‌های هرز، آفات و امراض مزارع بالا رفته و این موضوع می تواند افت شدید عملکردی را در محصول گندم در پی داشته باشد.

شهبازی گفت: همچنین در سالهای اخیر شاهد ازدیاد سوسک قهوه ای گندم در مزارع گندم استان بوده ایم که تنها راه مبارزه با این سوسک رعایت تناوب زراعی است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: در سال زراعی گذشته ۳۱۴ هزار هکتار گندم دیم و ۹۸ هزار هکتار گندم آبی در مزارع استان کرمانشاه کشت شده بود.

شهبازی سپس اشاره ای هم به پرداخت کامل مطالبات گندمکاران استان کرمانشاه داشت و اظهار کرد: مطالبات گندم‌کاران استان کرمانشاه در سال زراعی گذشته بیش از  ۸۴۵ میلیارد تومان بوده که تمامی این مبلغ به زارعان پرداخت شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با بیان اینکه در سال زراعی گذشته در مجموع ۸۵۰ هزار تن گندم در استان کرمانشاه تولید شد، اضافه کرد: در نهایت ۶۸۵ هزار تن محصول از گندمکاران این استان خریداری شده که ۴۰ هزار تن آن گندم بذری بوده است.