به گزارش پایگاه خبری ربیع، رئیس سازمان تامین اجتماعی کشور در سفر به زاهدان از پرداخت ۶۰۰ میلیارد تومان تسهیلات برای مستمری بگیران خبر داد.

نوربخش افزود: در بودجه سازمان تامین اجتماعی کشور حدود  ۶۰۰ میلیارد تومان تسهیلات برای بیمه شدگان تامین اجتماعی در نظرگرفته شده است و حدود سه  میلیارد تومان از این تسهیلات از روز شنبه هشتم اردیبهشت به مستمری بگیران سیستان و بلوچستان پرداخت می شود.

نوربخش همچنین اعلام کرد: دفترچه های تامین اجتماعی از سال ۹۶ در مراکز تامین اجتماعی در حال حذف شدن است و در مرحله اول حذف این دفترچه ها در ۴ استان یزد، اصفهان، گیلان و مازندران انجام شده است .

رئیس سازمان تامین اجتماعی کشور در مورد پوشش دارویی بیمه تامین اجتماعی نیز گفت: بیمه تامین اجتماعی عمده  داروهای درمانی را تحت پوشش دارد و برخی داروهای خاص را  ۱۰۰ درصد تامین می کند .

وی همچنین وعده به کارگیری پزشکان تمام وقت متخصص برای بیمارستان های استان سیستان و بلوچستان را داد.

این سازمان در سال ۹۶ بیش از ۵۲ هزار میلیارد تومان مستمری پرداخت کرده که این رقم معادل ۵۰ درصد درآمد نفتی سال گذشته بوده است .

وی ادامه داد: همچنین پارسال ۲۲ هزار میلیارد تومان در بخش درمان و سه هزار میلیارد تومان در بخش تعهدات کوتاه مدت توسط سازمان تامین اجتماعی هزینه شده است .

نور بخش بیان کرد: حقوق مستمری بگیران این سازمان در دولت یازدهم ۸۲ درصد افزایش یافت که این میزان بیش از حد تورم بوده در حالی که در دولت های نهم و دهم کمتر از حد تورم بوده است .

وی با اشاره به فعالیت های مطلوب در حوزه درمان تصریح کرد: تعداد مراکز درمانی ایجاد شده توسط سازمان تامین اجتماعی در مناطق محروم کشور در دولت تدبیر و امید معادل کل فعالیت های این سازمان از ابتدای فعالیت آن بوده است .

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی کشور خاطرنشان کرد: هم اینک بیمارستان ۲۵۶ تختخوابی زاهدان به دلیل نبود همکاری کافی بین این سازمان و علوم پزشکی و نبود نیروی متخصص تنها با ۱۸۱ تخت فعالیت می کند.