به گزارش پایگاه خبری ربیع،علی نیک با اشاره به مشکلات به وجود آمده در هسته مرکزی شهر قم به واسطه بی‌قانونی موتورسواران، اظهار داشت: متأسفانه استفاده نادرست از موتورسیکلت و عدم رعایت قوانین مشکلاتی را برای شهروندان در مرکز شهر قم ایجاد کرده است.

مدیرعامل سازمان حمل‌ و نقل و ترافیک شهرداری قم با بیان اینکه بسیاری از راکبین موتورسیکلت بدون پایبندی به قوانین، بر اساس رفتارهای نادرست سبب ایجاد گره‌های ترافیکی، ازدحام، آلودگی‌ها و مزاحمت برای شهروندان شده‌اند، تصریح کرد: شاهد نابسامانی در شهر به ویژه در هسته مرکزی به واسطه موتورسواران هستیم.

نیک با گلایه‌مندی از پارک کردن موتورسیکلت‌ها در مکان‌هایی خارج از موقعیت‌های پیش‌بینی‌شده، ابراز کرد: پارکینگ موتورسیکلت به علت استقبال پایین از آن زیان‌ده بوده و پیمانکاری راغب به قبول مسئولیت آن نمی‌کند.

وی با تأکید بر اینکه برخی از راکبین با تفکر آنکه موتور وسیله‌ای بوده که در هر مکان و در هر شرایطی می‌توان آن را پارک کرد، یادآور شد: علیرغم مشکلات فراوانی احداث پارکینگ‌های موتورسیکلت در هسته مرکزی شهر در دست اقدام است.

مدیرعامل سازمان حمل‌ و نقل و ترافیک شهرداری قم اعمال قانون و انتقال موتورسیکلت‌ها به پارکینگ‌ها را بی‌تأثیر دانست و گفت: برای مورد استفاده قرار گرفتن پارکینگ‌های موتور سیکلت نیازمند فرهنگ‌سازی هستیم و باید خود راکبین به این فرهنگ برسند که قرار دادن موتورسیکلت در پارکینگ علیرغم امنیت بالا سبب جلوگیری از مسائل ترافیکی می‌شود.