به گزارش پایگاه خبری ربیع،سامسونگ در سال جاری میلادی قصد دارد از دستگاه های گلکسی نوت ۹ و گلکسی Tab S4 مجهز به قلم S Pen رونمایی کند. با توجه به معرفی این محصولات در آینده نزدیک، شایعات زیادی در رابطه با قلم آن ها در اینترنت منتشر شده است.

با توجه به گزارش های مربوط به پرچمدار آینده سامسونگ، قلم S Pen یکی از بزرگترین پیشرفت ها در این دستگاه محسوب می شود. به تازگی ویژگی های قلم گلکسی نوت ۹ در اینترنت لو رفته است.

در گذشته شایعات خبر از تجهیز قلم گلکسی نوت ۹ به بلوتوث داده بودند اخیرا فریمور تبلت گلکسی Tab S4 فاش شده است که قابلیت های قلم S Pen را به نمایش می گذارد. انتظار می رود ویژگی های قلم گلکسی نوت ۹ با گلکسی تب اس ۴ یکسان باشد.

کاربران در XDA موفق شده اند توسط فریمور گلکسی تب اس ۴ برخی از قابلیت های قلم S Pen را مشخص کنند. بیشتر قابلیت های جدید این قلم مربوط به پشتیبانی آن از بلوتوث است. برخی از این قابلیت ها شامل موارد زیر است:

  • توسط قلم S Pen می توان پخش موسیقی را کنترل کرد. در حال حاضر در رابطه با نحوه عملکرد این ویژگی اطلاعاتی منتشر نشده است با این حال انتظار می رود با یکبار فشردن دکمه این قلم پخش موسیقی متوقف و یا دوباره اجرا شود.
  • به وسیله قلم S Pen می توان دوربین دستگاه را کنترل کرد. توسط این ویژگی کاربران می توانند به راحتی عکس های دسته جمعی بگیرند.
  • یکی از ویژگی های جدید قلم S Pen امکان آنلاک کردن دستگاه از راه دور است.
  • افزایش کارایی AirCommand و پشتیبانی اپلیکیشن های بیشتر از این قابلیت
  • فشردن و نگه داشتن دکمه قلم S Pen برای اجرای اپلیکیشن
  • امکان تعریف فعالیت های خاص با استفاده از دکمه قلم S Pen

با گلکسی نوت ۹ در تاریخ ۹ آگوست به صورت رسمی ملاقات می کنیم به تازگی تصاویر این دستگاه در فضای مجازی منتشر شده است