به گزارش پایگاه خبری ربیع،یکی از معدود عناوین بازی که رسماً از قابلیت شتاب دهنده Ray Tracing کارت‌های گرافیک سری GeForce RTX 20 انویدیا پشتیبانی می‌کند، Shadow of the Tomb Raider یا به اختصار SOTTR است. حالا مشخص شده کارت هزار دلاری GeForce RTX 2080 Ti به سختی قادر به اجرای SOTTR با نرخ فریم دهی مطلوب است.

نشریه آلمانی PCGH موفق شده لحظات اجرای عنوان یاد شده با استفاده از کارت گرافیک GeForce RTX 2080 Ti را شکار کند، در کمال ناباوری نرخ فریم دهی در وضوح تصویر Full HD بین ۳۰ الی ۶۰ فرم بوده و به سختی به ۷۰ فریم در ثانیه رسیده است.
با این حال توسعه دهنده بازی یاد شده و انویدیا ساکت ننشستند و سریعاً به این گزارش واکنش نشان دادند. آنها یادآور شده‌اند نسخه به نمایش گذاشته شده از بازی یاد شده در نمایشگاه Gamescom یک نسخه پیش از عرضه است و هنوز استودیو توسعه دهنده آن سرگرم بهینه  سازی SOTTR برای کارت‌های GeForce RTX است. هم زمان انویدیا تاکید کرده این بازی با استفاده از یک درایور آزمایشی پیش از عرضه اجرا شده است که هنوز بهینه سازی های لازم را با خود ندارد