به گزارش پایگاه خبری ربیع، شهید «مهدی عزیزی» ۹ خرداد ۱۳۳۷ چشم به جهان گشود. وی با آغاز جنگ تحمیلی عازم جبهه حق علیه باطل شد. مهدی سرانجام ۲۵ بهمن ۱۳۶۲ در منطقه عملیاتی جفیر به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

متن وصیت‌نامه‌ای را که از این شهید والامقام به یادگار مانده است، در ادامه می‌خوانید:

«به نام خداوند ایزد تبارک و تعالی

به نام خدایی که پروردگار جهانیان است و تمام عزت و شرف قوم به دست اوست و او است که به وسیله حرکت قوم عزت و شرف به آنان عطا می‌فرماید.

به نام تنها پروردگاری که صاحب اختیار تمام قلب‌هاست و اوست که به درون قلب‌های مؤمنان راه دارد. هم‌اکنون که این قلم دارد بفرمان من به رقص در می‌آید چیزهایی را در خود بررسی می‌کند که شاید تمام مدت عمر خود وقت را لحظه‌شماری نکرده بود و آن این است که تمام عمر خود را در یک لحظه خلاصه می‌کنم که آن هم خود را در اختیار معبود قرار دادم.

من که خود می‌دانم در زندگی به اسلام و مسلمین خدمتی نکرده، امیدوارم که این حرکت من که همانا خط انبیا و خط سیر آن است طی کرده و گفته‌ها و کلمات قرآن که در حدود ۵۰۰ آیه آن درباره جهاد است عمل کرده باشم و امیدوارم که از این راه توانسته باشم که رضای خداوند و فرزند فاطمه زهرا مهدی موعود نائب برحق او این عصاره پاک شیعیان جهان و قلب تپنده شیعیان جهان را خشنود کرده و باعث خشنودی حق تعالی گردد.

در پایان من کوچک‌تر از آنم که بتوانم گفته‌ای در پایان راه باقی بگذارم تا مورد دید برادران واقع گردد. من خوب دلم می‌خواهد این را تمام اهل دنیا بدانید که: من به دلخواه خود که همانا وظیفه شرعی را در خود احساس می‌کردم به جبهه رفتم و اگر حرکت من، راه و روش من، طرز فکر من، حرکت زمان این راه را برای من بوجود آورد؛ من خود نیز رضای دل که همانا راه و روش مؤمنان حقیقی است می‌کردم و از تمامی برادران و خواهران حزب الله ایران خواستارم که این مطلب را درک کرده باشند که وارث خون شهیدان هستند.

و در آخر چند کلمه کوتاه با پدر و مادر: امیدوارم که شما ای پدر و مادر گرامی و مهربانم و توای همسر گرامی از درگاه ایزد تبارک و تعالی خواستار شوید که مرا رستگار کند و گناهان مرا ببخشید و اگر در مدت زندگی اذیت و آزاری از جانب من به شما وارد گردید، مرا ببخشید و برای من طلب مغفرت کنید.

از برادرانم نیز می‌خواهم که راه مرا ادامه دهنده و از شما خواهشمندم که برای طول عمر رهبر انقلاب دعا کنید و همچنین برای پیروزی اسلام و مسلمین بر کفر جهانی.