به گزارش پایگاه خبری ربیع، شهرستان خمینی‌شهر در ۱۲ کیلومتری شمال غربی اصفهان واقع شده و یکی از کهن‌ترین شهرستان‌های استان اصفهان است؛ این منطقه با بیش از ۳۰۰ هزار نفر جمعیت، یکی از شهرستان‌های پرجمعیت استان اصفهان و از پرتراکم ترین شهرهای کشور است.

شهردار خمینی‌شهرکه به مناسبت روزشهرداری ها و دهیاری ها به جمع خبرنگاران آمده بود گزارشی از فعالیت های دوسالانه خود در این شهر به خبرنگاران داد و به این مسئله اشاره داشت که همکاری و تعامل با مسئولان ملی و استانی منجر به وصول مطالبه ۳۳ میلیارد تومانی شهرداری از دانشگاه صنعتی شد.

 علی اصغر حاج حیدری درپاسخ  پرسش های خبرنگار کیمیای وطن مبنی بر”اقدامات انجام نشده در این شهر ، احداث مرکز تجاری ،کمبود سالن های ورزشی برای جوانان ، وضعیت حمل و نقل این شهر به این موضوع اشاره کرد که در حال حاضر ۴۰ پروژه عمرانی در خمینی شهر در حال بهره‌برداری است، بازگشایی گلوگاه ها در محلات شهر و به ویژه جوی آباد از مهمترین اقدامات صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه فضای ورزشی خمینی شهر پاسخگوی نیاز شهروندان نیست، به خبرنگار پایگاه خبری ربیع، گفت: راه اندازی این مراکز متولی خاص دارد اما شهرداری بزرگترین ورزشگاه سرپوشیده را در هفته دولت امسال راه اندازی خواهد کرد.

بهره برداری از پارک بانوان در خمینی شهر

وی راه‌اندازی پارک خشک و پارک ساحلی ویژه کودکان را نیز از پروژه های خلاقانه شهرداری دانست و افزود: ساماندهی ورودی های شهر از دیگر پروژه های در دستور کار این شهرداری است، ورودی دانشگاه در مساحت ۵۰۰ هزار آماده آسفالت است و تا یک هفته آینده در اختیار راه و شهرسازی برای آسفالت قرار می‌گیرد.

شهردار خمینی‌شهر احداث بوستان‌های خانواده، شهروند، آبشار، بام سبز، سلامت، ساحلی، احداث زمین‌های ورزشی و پارک بانوان را از مهمترین اقدام‌های انجام‌شده برای رفاه و تفریح مردم در این شهر عنوان کرد و به خبرنگار کیمیای وطن پاسخ داد: پارک بانوان این شهر همزمان با زادروز حضرت معصومه و روز دختر در این شهر به بهره‌برداری خواهد رسید.

حاج حیدری با اشاره به اقدام‌ها و فعالیت‌های گوناگون شهرداری خمینی‌شهر در بخش‌های عمرانی، فرهنگی، ترافیکی، حمل و نقل و ورزشی گفت: در بخش تفریح و گردشگری بر روی پروژه‌های استانی که جنبه ملی داشت کار شد که می‌توان منطقه گردشگری لادر و بام سبز این شهر اشاره کرد.

حاج حیدری با بیان اینکه بودجه شهرداری خمینی‌شهر در سال گذشته ۹۷ میلیارد تومان بود که ۱۰۰ درصد آن محقق شد تصریح کرد: امسال نیز ۱۲۹ میلیارد تومان بودجه برای شهر پیش بینی کردیم که تا سه ماه اول امسال ۲۰ درصد نیز از برنامه خود جلوتر هستیم.

وصول مطالبه ۳۳ میلیارد تومانی از دانشگاه صنعتی  

وی با بیان اینکه برقراری تعامل با مسئولان کشوری و استانی طی چند سال اخیر به خوبی انجام شده است، تصریح کرد: تعامل، هماهنگی و جامع‌نگری بین شهرداری خمینی شهر و دانشگاه صنعتی منجر به پرداخت مطالبه ۳۳ میلیارد تومانی شهرداری از دانشگاه شد. همچنین حمایت های استاندار قبلی استان و تلاش اعضای شورای شهر در دوره چهارم توافقات شهرک منظریه نیز به عنوان دو حرکت ماندگار و مهم در این دو دوره انجام شد.

وی با بیان تحولات صورت گرفته عمران و آبادی شهرستان خمینی شهر ادامه داد:  با طرح جامع شورای عالی شهرسازی با حضور مشاور مشخص شده مشغول انجام فعالیتهای مربوطه و باتوجه به وضع شهرستان مورد بررسی است و با تلاش فرماندار شهرستان در بحث اطلس جامع شهری و با کمک شهرداری ها و ارگانهای مختلف به انجام رسید.

حاج حیدری بیان کرد: نمی توان خمینی شهر را از اصفهان جدا دید برنامه ریزی های خوبی صورت پذیرفته و حاشیه نشینی در شهرهای کلان و بزرگ یک مساله جدی است و در تلاش هستیم خدمات بیشتری به حاشیه نشینان انجام دهیم.

بیش از ۶۰۰ هکتار بافت فرسوده در خمینی شهر

شهردار خمینی شهر اظهار داشت:  بیش از ۶۰۰ هکتار بافت فرسوده مصوب شهرستان ایجاب کرد که گره های ترافیکی که درسطح شهر بود ۳۰ گره از این مشکلات ترافیکی رفع شود که یا به میدان تبدیل شد یا با اصلاح هندسی مشکل آن مرتفع گردید. و بافتهای زنده  وحفظ و حراست از باغات قطعا مورد حمایت مسئوولان است  و بافت های خالی از سکنه، زندگی مجدد در آن راه اندازی خواهد شد.

حاج حیدری در باره آزاد سازی در بافتهای قدیم شهرستان تصریح کرد: آزاد سازی بافتهای فرسوده جزو سخت ترین فعالیتهای شهرداری است و هزینه سنگینی در بردارد که این توافقات به یک و نیم میلیارد نیز رسیده است.

۷۰درصد خیابانهای خمینی شهر نیاز به روکش آسفالت دارد

وی با اشاره به اینکه  آزاد سازی هشت بلوارخیابان۱۷ شهریور و دکتر ابوالبرکات وبلوار ماربین و بلوار عطار و خیابان مرکزی وبلوار صدوقی جزو بزرگترین پروژه های آزاد سازی در خمینی شهر بوده است افزود: شهرداری خمینی شهر در پنج سال گذشته با هر گونه شرایطی کار را ادامه داده است و بدون هیچگونه اندوخته ملکی وارضی ومقروض بودن کار خود را آغاز کرد.

حاج حیدری با اشاره به اقدامات انجام شده و تعامل خوبی که میان مردم و اعضای شورای شهر و شهردار وجود دارد، اظهار کرد: همچنان در شهر شاهد عقب ماندگیها و کمبودها هستیم و بیش از ۷۰درصد خیابانهای سطح شهر نیاز به روکش آسفالت دارد.

افتتاح باغ گل ها و باغ موزه خمینی شهردرنوروز سال جاری

وی در باره تکمیل باغ موزه و باغ گل ها در منطقه بام سبز برای نوروز سال آینده گفت: تا کنون ۸ پارک شهروند و پارک ساحلی جوان به طول یک کیلومتر که دارای زمین ماسه ای و زمین ورزش برای نوجوانان و جوانان نیز تهیه شده  و همچنین  پارکهای پیروزی ، سلامت، باغبان ، علیمردان  وتدین که در دست ساخت است در شهرستان خمینی شهر موجود است.

شهردار خمینی شهر با بیان اینکه طرح جامع این شهر بازنگری شد، افزود: این طرح در دست اجرا قرار دارد و طرح تفصیلی نیز در دست مطالعات است و ایرادات طرح جامع نیز در این طرح برطرف خواهد شد.

وی در خصوص توسعه خمینی شهر اظهار کرد: خمینی شهر با اصفهان موزاییک است، در برخی محلات مشترک امکان توسعه این شهر را نداریم اما باید توجه داشت که این شهر ۶۰۰ هکتار بافت قدیمی و فرسوده دارد و توسعه شمال شهر برنامه ریزی شده است.

حاج حیدری در خصوص حاشیه نشینی در خمینی شهر گفت: توسعه خدمات در این مناطق را داریم تا ظاهر این محلات را تغییر دهیم.

وی بودجه سال جاری شهرداری خمینی شهر را ۱۲۹ میلیارد تومان اعلام کرد و ادامه داد: تحقق این بودجه در چهار ماهه ۲۰ درصد بیشتر از پیش بینی‌ها بوده است.

شهردار خمینی شهر در خصوص ساماندهی باغات این شهر گفت: باغات اغلب ریزدانه است و برای کشاورزان سودی ندارد اما قانون اجازه ساخت و ساز آن‌ها را نداده است.

ساماندهی خیابان مرکزی خمینی شهر

وی در خصوص ساماندهی خیابان مرکزی خمینی شهر تصریح کرد: اجرای عملیات عمرانی این خیابان رو به اتمام است، محور میانی این خیابان با نام جاده سلامت راه اندازی شده است و تا ۲۰ روز آینده این آسفالت شده و در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد.

سیستم اتوبوسرانی خمینی شهروضعیت خوبی ندارد

وی در خصوص بهره برداری از مترو گفت: خط دو مترو اصفهان به خمینی شهر وصل خواهد شد و تعهد شهرداری اصفهان بهره برداری تا ایستگاه رهنان است و مابقی این خط را شهرداری خمینی شهر بهره برداری می‌کند.

شهردار خمینی شهر با بیان اینکه سیستم اتوبوسرانی این شهر فرسوده است و شهرداری به سبب تنگناهای مالی قادر به نوسازی ناوگان با اتوبوس‌های نو نیست گفت: در حال حاضر بازسازی اتوبوس ها را در دستور کار داریم و تاکنون ۳۰ اتوبوس بازسازی شده است و ۴۰ اتوبوس دیگر در دستور کار است.

شهردار خمینی‌شهر با اشاره به اینکه ناوگان تاکسی رانی این شهر نوسازی شده است تصریح کرد: در این بخش موفق شدیم ۸۰ درصد تاکسی‌های شهر را نوسازی کنیم که نزدیک ۲۰۰ تاکسی نو خریداری و به ناوگان تاکسی رانی خمینی‌شهر اضافه‌شده است.

تبدیل خمینی شهر به قطب گردشگری استان

حاج حیدری تبدیل خمینی شهر به قطب گردشگری را از دیگر افتخارات شهرداری برشمرد وتوضیح داد: در نوروز امسال شاهد تحولات واقدامات چشم گیری در این زمینه بودیم که اجرای ۷۵۰ برنامه زنده و بازدید ۴۰۰هزار نفری گردشگران از آثار باستانی از جمله اقدامات بود.

وی بیان کرد: توانمندیهای خمینی شهر در استان و کشور کاملا مشخص است در نوروز امسال امتیاز خمینی شهر ۱۳۸ و امتیاز کاشان ۱۳۵ که عملا خمینی شهر سه رتبه برتری داشت و در استان اصفهان دو شهر بالای ۲۰۰هزار نفر کسب بالاترین رتبه ارائه خدمات در حوزه گردشگری را کسب نموده اند.

وی با بیان اینکه مردم خمینی شهر در صنعت سنگ فعالیت دارند، افزود: کانون اصلی فعالیت آنها در شهرک صنعتی محمود آباد است، در بحث صادرات هم موفقیت های خوبی داشته‌ایم که این امر در اقتصاد شهر تاثیر گذار خواهد بود.

وی همچنین درباره پروژه بزرگراه آزادگان گفت: برای این پروژه پ=یمانگار مشخص شده است ولی قرار است که برای آسفالت از آسفالت نانویی که هر کیلیومتر آن ۷ میلیون تومان هزینه در بر دارد استفاده کند در صورتی که در قرارداد با راه و شهرسازی استفاده از آسفالت ذکر شده است ، برای حل این موضوع هفته آنیده نیز مذاکراتی با راه و شهرسازی خواهیم داشت.