به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس از بجنورد ورزشکاران خراسان شمالی در رشته‌های رزمی توانستند مقام‌ها و عناوین مهمی را طی روزهای اخیر کسب کنند که به تعدادی از آن‌ها می‌پردازیم.

مقام دومی ووشوکاران خراسان شمالی در مسابقات قهرمانی کشور

بهروز صیاد رئیس هیات ووشو استان، اظهار کرد: مسابقات قهرمانی ووشو کشور بزرگسالان انتخابی تیم ملی در کرج با حضور ۴۰۰ ورزشکار در قالب ۳۲ تیم از سراسر کشور برگزار شد.

وی در ادامه بیان کرد: تیم ووشو استان با ۶ ورزشکار یک مربی و یک سرپرست در این مسابقات حضور داشت.

صیاد به نتایج انفرادی اشاره کرد و گفت: امیرحسین نوری در وزن منفی ۶۵ کیلو موفق به مقام دوم شد و مجوز حضور در تیم ملی را کسب کرد.

گفتنی است امیرحسین نوری اهل قزوین و دانشجوی تربیت بدنی در استان خراسان شمالی هست و برای استان ما در این مسابقات حضور داشت.

تاریخ‌سازی کونگ‌فوکاران جوان بجنوردی

رضا همت افزا، رئیس هیات کونگ‌فو و هنرهای رزمی خراسان شمالی  اظهار کرد: مسابقات قهرمانی کونگ‌فو نیمه آزاد جوانان کشور با حضور ۴۰۰ کونگ‌فو کار در قالب ۳۳ تیم در دو روز به میزبانی آبادان برگزار شد.

وی در ادامه بیان کرد: تیم خراسان شمالی با ۱۰ ورزشکار، یک مربی و یک داور در این مسابقات حضور داشت.

همت افزا به نتایج انفرادی و تیمی اشاره کرد و گفت: امیرحسین منصوری و علی کوهستانی موفق به کسب مدال طلا، علی یوسفی مدال نقره و آرش نورانی موفق به کسب مدال برنز این مسابقات شدند و در پایان این مسابقات تیم البرز، کردستان و خراسان شمالی  به ترتیب مقام اول تا سوم تیمی را از ان خود کردند.

گفتنی است این برای نخستین بار است که آقایان کونگ‌فوکار استان در قالب یک تیم توانستند بر روی سکوی مسابقات قهرمانی کشور قرار گیرند.

عباس ربانی قوی‌ترین مرد شرق کشور شد

حمید گلستانی، رئیس کمیته قوی‌ترین مردان خراسان شمالی اظهار کرد: مسابقات قوی‌ترین مردان شرق کشور با حضور ۶ تیم از استانهای قزوین، زنجان، کرمان، خراسان رضوی، خراسان شمالی و مازندران و با شرکت ۱۸ ورزشکار در دسته‌های آزاد در دو روز به میزبانی شهرستان مانه و سملقان برگزار شد.

وی در ادامه به نتایج انفرادی اشاره کرد و گفت: عباس ربانی از خراسان شمالی مقام نخست، منوچهر محمدزاده از مازندران دوم و حمید سیستانی از کرمان به مقام سوم این مسابقات رسیدند.

گلستانی افزود: به نفرات اول تا پنجم این مسابقات جوایز نقدی اهدا شد.

انتهای پیام/